کد مطلب: 

283392

شورای عالی انقلاب فرهنگی: اختصاص فناوری‌های نوین برای گسترش فرهنگ قرآنی مهم است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فناوری‌های نوین در حوزه هنر و قرآن می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند؛ بنابراین باید ظهور و بروز بیشتری را به این عرصه در سطح فعالیت‌ها اختصاص دهیم.
جلسه

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه با حضور در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی با اشاره به مفهوم مسجد گفت: وقتی از مساجد سخن بگوییم باید این واژه و مکان را به شکلی موسع تر مد نظر قرار دهیم تا شامل نمازخانه‌ها نیز بشود چرا که در ادارات، مسجد به معنای مصطلح نیست به این معنا که صیغه مسجد بر مکان خوانده شده باشد و در واقع نمازخانه هستند؛ با این وجود نمازخانه نیز در حکم اثربخشی مسجد خواهند بود لذا توسعه قرآن در مساجد باید تأمین به نمازخانه‌ها، حسینیه‌ها و مهدیه‌ها نیز داده شود که در اماکن مختلف از جمله در ادارات، راه آهن، مترو و … وجود دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی از فعالیت‌های قرآنی سخن گفته می‌شود، نباید صرفاً قرائت قرآن یا اجرای تواشیح به اذهان متبادر شود، البته که قرآن و صوت زیبا بسیار اثربخش است و همواره حضور قاریان مطرح ایرانی و مصری در شهرهای مختلف مورد استقبال مردم قرار گرفته است اما نباید به این اندازه بسنده کرد.

وی افزود: باید اجازه دهیم که همه از ذوق خود استفاده کنند و مردم با روحیات مختلف در سطح این فعالیت‌ها حضور یابند. به هر روی از شیوه‌های مختلف قرآنی باید برای جذب مردم استفاده کرد اما این نکته را باید اضافه کنیم که فناوری‌های نوین در حوزه هنر و قرآن می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند؛ بنابراین باید ظهور و بروز بیشتری را به این عرصه در سطح فعالیت‌ها اختصاص دهیم به طوری که رشته‌هایی نظیر فیلم، تئاتر، رمان، سریال، فیلم سینمایی و موسیقی قرآنی خروجی و بهره مندی از این فناوری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اهانت کنندگان غربی به ساحت مقدس قرآن کریم و محکومیت این اقدام نابخردانه گفت: نهایتاً دولت سوئد بیانیه‌ای را در محکومیت این اقدام صادر کرد اما ما متعاقب با آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند به این اندازه راضی نیستیم. طبق بیان معظم له توهین کننده به ساحت مقدس قرآن کریم نه تنها در کشور خود باید محاکمه شود بلکه باید ما نیز به شکل جداگانه وی را محاکمه کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و قرآن هرچه تلاش می‌کنند که علیه قرآن کار کنند، اتفاقاً نتیجه به نفع قرآن می‌شود، امروز اگر با ابزار هنر مفاهیم قرآنی را ترویج دهیم بزرگترین کار اثربخش قرآنی خواهد بود که البته این موارد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه واقع شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-31 14:46

افزودن دیدگاه جدید