کد مطلب: 

283315

ایلان ماسک: ایست قلبی پسر ستاره بسکتبال با واکسن کرونا مرتبط است!

ایلان ماسک از ایست قلبی برانی جیمز، پسر لبرون جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا، برای انتشار تئوری توطئه ضد واکسن استفاده کرد البته هنوز هیچ مدرکی در مورد علت مشکل سلامتی برانی جیمز وجود ندارد اما توییت ایلان ماسک به سرعت واکنش‌های زیادی را بر انگیخت.
برانی جیمز

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، ایلان ماسک، غول فناوری میلیاردر، بار دیگر خبرساز شد.

او این بار از ایست قلبی برانی جیمز، پسر لبرون جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا، برای انتشار تئوری توطئه ضد واکسن استفاده کرد.

به گزارش نشریه آمریکایی «هیل»، ایلان ماسک پس از انتشار توئیتی در مورد ارتباط احتمالی بین واکسن کرونا و ایست قلبی برانی جیمز که روز سه‌شنبه سوم مرداد رخ داد، به سختی مورد انتقاد قرار گرفته است.

او که پیشتر به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در توئیتر در مورد واکسن‌های کرونا مورد انتقاد قرار گرفته بود، توئیتی در مورد اخبار مربوط به برانی جیمز نوشت.

ایلان ماسک: ایست قلبی پسر ستاره بسکتبال با واکسن کرونا مرتبط است!

ایلان ماسک نوشت: «ما نمی‌توانیم همه چیز را به واکسن نسبت دهیم، اما همینطور هم، نمی‌توانیم که هیچ چیزی را به آن نسبت ندهیم.»

او افزود: "میوکاردیت یک عارضه جانبی شناخته شده واکسن کرونا است. تنها سوال این است که آیا نادر است یا رایج.»

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، میوکاردیت یک بیماری التهابی نادر است که قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در مواردی، در برخی از پسرهای نوجوان و مردان جوان که واکسن‌های کرونای «فایزر-بایو ان تک» یا «مدرنا» را دریافت کرده‌اند، گزارش شده است.

هنوز هیچ مدرکی در مورد علت مشکل سلامتی برانی جیمز وجود ندارد. اما توییت ایلان ماسک به سرعت واکنش‌های زیادی را بر انگیخت.

برخی از کاربران توئیتر در پاسخ به پست او توضیح دادند که خطر ابتلا به میوکاردیت پس از ابتلا به کووید-۱۹ بیشتر از احتمال بروز این عارضه پس از دریافت واکسن‌های کرونا است.

شواهد نشان داده که واکسن‌های کرونا، احتمال مرگ یا مشکلات جدی سلامتی ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و منفعت آنها به مراتب بیشتر از ضررشان است.

میوکاردیت یا التهاب عضلات قلب، اغلب از عوارض بیماری‌های عفونی ناشی از ویروس‌ها است، ولی این عارضه در بیماری‌های باکتریایی، یاخته‌ای و قارچی نیز دیده شده است.

از علایم میوکاردیت می‌توان به درد قفسه سینه، خستگی، تپش قلب، نارسایی قلب و حتی مرگ اشاره کرد. هر چند، این بیماری می‌تواند هیچ علایمی از خود نشان ندهد.

میوکاردیت همینطور می‌تواند از عارضه جانبی برخی از داروها باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-30 08:02

افزودن دیدگاه جدید