کد مطلب: 

283205

ببینید| وزیر ارتباطات: نقض حریم خصوصی در پیامرسان‌ها را نمی‌پذیریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: همه پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ اطلاعات خصوصی مردم هستند و حفظ امنیت و اطلاعات خصوصی کاربران خط قرمز ماست و نقض حریم خصوصی در پیامرسان‌ها را نمی‌پذیریم.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه هیات دولت امروز چهارشنبه چهارم مردادماه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره حواشی اخیر حول محور پیام‌رسان‌های داخلی و به‌طور مشخص پیام‌رسان بله گفت: بعدازاینکه تصویری یا به‌طور مشخص اسکرین شاتی از پیام‌رسان بله منتشر شد، با توجه به اینکه تنظیم‌گر پیام‌رسان‌ها در کشور وزارت ارتباطات است،  به همکاران دستور بررسی فوری مساله را دادم.

وی افزود: پس از آن جلساتی برگزار شد و مستندات دریافت شد و دیروز هم سازمان فناوری اطلاعات بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد. ما کاملاً به مردم عزیز این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هم پیام‌رسان بله و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی مردم هستند. حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران قرمز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

زارع پور درباره تصویر منتشرشده از پیام رسان بله گفت: همان‌طور که خود پیام‌رسان توضیح داد و بررسی‌های ما هم آن را تائید می‌کرد آن تصویر مربوط به سامانه نظارتی بررسی محتواهای نامناسب  کانالها و فضاهای عمومی بود که توسط گزارشات مردمی یا ماشین استخراج شده بود. به‌هرحال در همه پیام‌رسان‌ها حتی خارجی می‌توانید گزارش محتواهای غیرمجاز را در کانال‌ها و گروه‌ها ارائه کنید و همه این پیام رسانها یک مکانیسم رسیدگی مبتنی بر انسان یا هوش مصنوعی و یا ترکیبی دارند.

وزیر ارتباطات افزود: بااین‌حال این اطمینان را می‌دهیم که به‌هیچ‌وجه هویت افراد در بررسی‌ها در اختیار چه ماشین و چه انسان قرار نمی‌گیرد و همان‌طور که اشاره شد حفظ امنیت و حریم خصوصی مردم خط قرمز ما است، بنده هم بارها تأکید کرده‌ام احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی مردم دسترسی داشته باشد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-07-26 10:08

افزودن دیدگاه جدید