کد مطلب: 

282726

هکرها با آگهی خودروی ارزان قیمت، دیپلمات‌های خارجی در اوکراین را فریب دادند!

هکرهایی که مظنون به ارتباط با سرویس اطلاعات خارجی روسیه بودند، ده‌ها دیپلمات شاغل در سفارتخانه‌های خارجی در اوکراین را با آگهی جعلی فروش یک خودرو «بی‌ام‌دبلیو» ارزان‌ قیمت فریب دادند.
هکرها با آگهی خودروی ارزان قیمت، دیپلمات‌های خارجی در اوکراین را فریب دادند!

به گزارش سیتنا، هکرهای مظنون به ارتباط با سرویس اطلاعات خارجی روسیه ده‌ها دیپلمات خارجی در اوکراین را با آگهی جعلی فروش یک خودرو «بی‌ام‌دبلیو» ارزان‌ قیمت فریب دادند.

رویترز با استناد به داده‌های یک شرکت امنیت سایبری آورده است که این اقدام با هدف نفوذ به رایانه‌های کارمندان سفارتخانه‌های خارجی در اوکراین صورت گرفته است.

تحلیلگران بخش تحقیقات واحد ۴۲ شرکت فناوری اطلاعات آمریکاییِ «پالو آلتو نتورکس» در این گزارش به یک فعالیت گسترده جاسوسی اشاره کرده‌اند که دیپلمات‌هایی در دست‌ کم ۲۲ دفتر از ۸۰ نمایندگی خارجی در پایتخت اوکراین را هدف قرار داده بودند.

بنا به این گزارش که اولین بار توسط رویترز بازتاب یافته، «کارزار نفوذ جاسوسان در ابتدا به صورت یک اقدام به ظاهر قانونی و مشروع آغاز شده بود.»

کارشناسان شرکت «پالو آلتو نتورکس» در گزارش خود آورده‌اند: «یکی از دیپلمات‌ها در وزارت امور خارجه لهستان اوایل آوریل ۲۰۲۳ بروشوری تبلیغاتی با موضوع فروش یک «بی ام دبلیو سری ۵» دست دوم را به نشانی الکترونیکی چندین سفارتخانه خارجی در کی‌یف ایمیل می‌کند.»

این دیپلمات لهستانی که به دلیل نگرانی‌های امنیتی نخواست هویتش فاش شود نقش این آگهی تبلیغاتی را در کارزار نفوذ دیجیتالی هکرها مورد تایید قرار داده است.

در گزارش واحد ۴۲ شرکت فناوری اطلاعات «پالو آلتو نتورکس» آمده است: هکرها که گروه آنها APT29 نام دارد بروشور تبلیغاتی یاد شده را رهگیری و به بدافزار آلوده کرده و سپس برای ده‌های دیپلمات خارجی دیگر در کی‌یف ارسال کرده‌اند.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا سال ۲۰۲۱ گروه‌ هکری موسوم به APT29 را به عنوان بازوی سرویس اطلاعات خارجی روسیه شناسایی و معرفی کرده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-07-13 09:45

افزودن دیدگاه جدید