کد مطلب: 

282644

کاخ سفید درباره هوش مصنوعی به سنای آمریکا گزارش می‌دهد

کاخ سفید گزارش توجیهی طبقه‌بندی شده خود را درباره هوش مصنوعی در سنا ارائه خواهد داد. این در حالی است که قانونگذاران در سنا در حال بررسی اتخاذ تدابیر قانونی در مورد این فناوری رو به رشد هستند.
کاخ سفید درباره هوش مصنوعی به سنای آمریکا گزارش می‌دهد

به گزارش سیتنا، این جلسه توجیهی توسط چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌ها در سنا و شماری دیگر از سناتورها ترتیب داده شده و اولین جلسه توجیهی محرمانه سنا در مورد هوش مصنوعی خواهد بود که در یک مرکز اطلاعات حساس و مجزا در ساختمان کنگره ایالات متحده برگزار خواهد شد.

اوریل هیننز، «مدیر اطلاعات ملی»، کتلین هیکس، «قائم‌مقام وزارت دفاع»، آرتی پرابهاکار، «مدیر سیاست‌گذاری دفتر علم و فناوری کاخ سفید» و تری ویتورث، مدیر «آژانس ملی اطلاعات مکانی» در این نشست، گزارش توجیهی کاخ سفید را ارائه خواهند داد.

شومر در نامه‌ای به سناتورها گفت که این جلسه توجیهی نشان خواهد داد که چگونه دولت ایالات متحده «از هوش مصنوعی استفاده و در آن سرمایه‌گذاری می‌کند تا از امنیت ملی ما محافظت کند و یاد بگیرد که دشمنان ما در هوش مصنوعی چه می کنند... وظیفه ما به عنوان قانونگذار گوش دادن به کارشناسان است که تا جایی که می‌توانیم بیاموزیم و بتوانیم کاربرد آن را در قالب قوانین تدوین کنیم.»

شومر که ماه گذشته خواستار «قوانین جامع» برای کاربرد هوش مصنوعی شد، تعهد داد که «نخبه‌ترین افراد در حوزه هوش مصنوعی» را از ماه سپتامبر برای شرکت در «همایش‌هایی دعوت کند تا شالوده جدیدی برای سیاستگذاری در این حوزه بوجود آید.»

کشورها در سراسر جهان در حال بررسی چگونگی کاهش خطرات این فناوری رو به رشد هستند و قانون‌گذاران ایالات متحده به طور فزاینده‌ای خواستار اقدام سریع برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از آن شده‌اند.

آنچه «هوش مصنوعی مولد» خوانده می‌شود از داده‌ها برای ایجاد محتوای جدید مانند سرودن اشعار در «چت‌جی‌پی‌تی، استفاده می‌کند و برخی کارشناسان گفته‌اند که می‌تواند جامعه انسانی را بازسازی کند.

در ماه آوریل، شومر چارچوبی را برای تعریف یک رژیم نظارتی جدید با هدف «جلوگیری از آسیب احتمالی فاجعه بار به کشور ما و در عین حال اطمینان از پیشرفت و پیشروی ایالات متحده در این فناوری تحول آفرین» پیشنهاد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-07-11 13:33

افزودن دیدگاه جدید