کد مطلب: 

282589

مدیرکل ICT زنجان در گفت‌وگو با سیتنا: بیش از 20 درصد خانوارها در استان تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، گفت: تاکنون 20.19 درصد خانوارها در استان زنجان تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند و بر اساس رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ما بر خود تکلیف می‌دانیم که تا پایان سال 1404 تکالیف و تعهد پوششی استان زنجان را تامین کنیم.
حامد سرایی

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان زنجان، اظهار کرد: پروژه‌هایی که در حال حاضر در سطح استان زنجان داریم عمدتا توسط شرکت مخابرات ایران انجام شده است، هرچند پیگیری‌ها و مذاکراتی نیز با سایر شرکت‌های FCP در حال انجام است تا آنها نیز در پروژه توسعه فیبرنوری ورود کنند و تاکنون رایزنی‌های لازم با رگولاتوری انجام شده و پس از ابلاغ وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهیم شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، ادامه داد: شرکت مخابرات ایران در راستای پروژه‌هایی که تعریف کرده، اقداماتی را نیز انجام داده است، اما هیچ کدام از شهرهای استان زنجان به طور کامل تحت پوشش توسعه فیبرنوری قرار نگرفته‌اند و از طرفی شرکت ایرانسل هم در قالب تفاهم‌نامه‌ای که از سنوات گذشته با شهرداری منعقد کرده، حدود 50 کیلومتر فیبرکشی را در استان زنجان انجام داده است.

وی، افزود: بر اساس آخرین آمار سامانه iranfttx.ir، تاکنون 20.19 درصد خانوارها در استان زنجان تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند و بر اساس رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ما بر خود تکلیف می‌دانیم که تا پایان سال 1404 تکالیف و تعهد پوششی استان زنجان را تامین کنیم.

سرایی، تاکید کرد: شرکت‌های FCP باید با جدیت وارد پروژه توسعه فیبرنوری شوند و سریعتر فعالیت خود را آغاز کنند در همین راستا مذاکرات مابین شهرداری‌ها و FCPها در حال انجام است که باید اعتماد طرفین جلب شود و رضایت آنها تامین شود تا در نهایت پروژه توسعه فیبرنوری آغاز شود و نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است سردخیز بودن استان زنجان است و ما در تلاش هستیم تا فاز اجرایی و عملیاتی این پروژه قبل از شروع فصل سرما باشد زیرا پنج الی شش ماه امکان پیشبرد پروژه وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان پیرامون میزان پیشرفت پروژه USO هم به سیتنا گفت: در استان زنجان مجموعا 712 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که توسعه‌هایی را طی سالهای اخیر در حوزه پروژه USO در آنها انجام داده‌ایم اما عملا 81 روستا مشکلات تامین دسترسی مناسب را دارند و در مجموع تعداد روستاهایی که تاکنون تامین اینترنت برای آنها انجام پذیرفته است به 631 می‌رسد.

وی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع مهم برای استان زنجان این است که اینترنت به روستاها برسد و شاید در قالب این پروژه‌ها 100 درصد مساحت روستا تحت پوشش قرار نگیرد اما پروژه‌های بهبود توسعه و پوشش را در کنار پروژه‌های ایجاد دسترسی پرسرعت پیگیری می‌کنیم و به طور مستمر در حال انجام هستیم.

سرایی، در پایان اشاره کرد: تمام تلاش ما این است که تا پایان سال 1402 پروژه USO را در استان زنجان به اتمام برسانیم اما مشکلاتی وجود دارد و روستاهای فاقد اینترنت، روستاهایی هستند که تامین دسترسی برای آنها دشوارتر از روستاهایی بوده که تا به حال تامین دسترسی برای آنها انجام پذیرفته است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (1 vote)
سیتنا 5
2023-07-10 09:13

افزودن دیدگاه جدید