کد مطلب: 

281708

لغو دریافت حق اشتراک تلفن ثابت، ارتباطی به دریافت حداقل نگهداری تلفن ثابت ندارد

آنچه در مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ با موضوع «اتخاذ تصمیم در خصوص عدم اخذ هزینه حق الاشتراک» و لغو دریافت حق اشتراک به تصویب مجمع رسید، دریافت هزینه جبران زیان همکدی، با حق اشتراک ۱۲۰۰ تا ۱۰۰ تومان بر اساس اشتراک مشترکان در شهرهای بزرگ تا روستاها بود، اما مبالغی که پس از اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت از نیمه سال گذشته از مشترکان از مبلغ ماهانه ۲۰ تا ۱۰ هزار تومان دریافت می‌شود، همچنان دریافت می‌شود.
لغو دریافت حق اشتراک تلفن ثابت، ارتباطی به حداقل کارکرد ندارد

به گزارش سیتنا، در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، موضوع «اتخاذ تصمیم در خصوص عدم اخذ هزینه حق الاشتراک» (کان لم یکن شدن مفاد مصوبه مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران) به رای مجمع گذاشته و لغو دریافت حق اشتراک از اول خردادماه ۱۴۰۲ به تصویب مجمع عمومی رسید.

پیش‌تر و در مجمع شرکت مخابرات ایران، در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ که با حضور نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، هیأت مدیره و صاحبان سهام برگزار شد؛ تصمیم‌گیری درباره دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این مجمع نرخ‌هایی برای حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت در بخش‌های روستایی، شهری، مراکز شهرستان‌ها، مراکز استان‌ها، کلان شهرها و تهران در نظر گرفته شد و به تصویب رسید، اما با تصویب مجمع ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ این موضوع ملغی شد و از اول خرداد ۱۴۰۲ حق الاشتراک از مشترکان دریافت نمی‌شود.

در این مصوبه‌‌ی ملغی شده، برای جبران زیان همکدی، آبونمان برای شهرهای بزرگ ۱۲۰۰ تومان و برای شهرهای کوچک مبلغ پایین تر و برای روستاها ۱۰۰ تومان تصویب شده بود.

اما بر اساس نظام تعرفه‌ای سال گذشته، هر خط تلفن ثابت در هر ماه میزان حداقلی را پرداخت می‌کند و کارکرد تلفن بیش از میزان تعیین شده، مشمول هزینه اضافی است. در این مدل اصلاحی، محاسبه کارکرد تلفن ثابت در کشور به سه بخش تقسیم شد که مشترکان تلفن ثابت در شهر تهران به ازای هر خط تلفن با میزان مکالمه مشخص، حداقل ماهانه ۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. سایر مراکز استان‌ ۱۵ هزار تومان و شهرهای دیگر نیز حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند و از میزان مشخص مکالمه ثابت ماهانه هم بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.2 (5 رای)
سیتنا 3
2023-06-18 11:37

افزودن دیدگاه جدید