کد مطلب: 

281427

با تصویب هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات صورت گرفت: لغو دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت

با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران، عدم اخذ هزینه حق اشتراک تلفن ثابت مشترکان که مصوبه سال ۹۹ صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران بود و آبونمان برای شهرهای بزرگ ۱۲۰۰ تومان و برای شهرهای کوچک پایین‌تر و برای روستاها ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود، به تصویب رسید.
با تصویب هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات صورت گرفت: لغو دریافت آبونمان ماهانه از مشترکین تلفن ثابت

به گزارش خبرنگار سیتنا، در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران، موضوع «اتخاذ تصمیم در خصوص عدم اخذ هزینه حق الاشتراک» (کان لم یکن شدن مفاد مصوبه مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران) به رای مجمع گذاشته و لغو دریافت حق اشتراک از اول خردادماه ۱۴۰۲ به تصویب مجمع عمومی رسید.
 
در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، در ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ که با حضور نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، هیأت مدیره و صاحبان سهام برگزار شد؛ تصمیم‌گیری درباره دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این مجمع نرخ‌هایی برای حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت در بخش‌های روستایی، شهری، مراکز شهرستان‌ها، مراکز استان‌ها، کلان شهرها و تهران در نظر گرفته شد و به تصویب رسید، اما با تصویب مجمع ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ این موضوع ملغی شد و از اول خرداد ۱۴۰۲ حق الاشتراک از مشترکان دریافت نمی‌شود.

در همین راستا، نادر صابری وند،  معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران، گفت: در سال ۹۳ همکدسازی از سوی مخابرات با دستور نهادهای تصمیم گیر اجرا شد و در همان سال حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت زیان وارد شد به نحوی که این طرح برای شرکت مخابرات بسیار پر هزینه بود.

وی افزود: همچنین در یک مصوبه دیگر برای جبران زیان همکدی، پالس محوری به دقیقه محوری تغییر پیدا کرد و آبونمان هم برای شهرهای بزرگ ۱۲۰۰ تومان و برای شهرهای کوچک مبلغ پایین ترو برای روستاها ۱۰۰ تومان تصویب شد.

صابری وند گفت: با توجه به وجود تلفن های بدون کارکرد، و هزینه های نگهداری مختلف از جهت های برق و سیگنالینگ، میانگین نگهداری هر خط تلفن ثابت، ۴۳ هزار تومان است.

وی افزود: در سال ۹۶ دیوان عدالت اداری این دومصوبه را ابطال کرد و شرکت مخابرات ایران در مجمع فوق العاده سال ۹۹ برای جبران زیان شرکت، طبق مصوبه سازمان تنظیم، حق اشتراک را از مشترکین دریافت کرد.

صابری وند با نگاهی تشریحی و فرایند محور به مشکلات مخابرات از زمان همکدسازی و تصویب و لغو آبونمان و در ادامه تصویب حق اشتراک و حداقل کارکرد، گفت: علی رغم اینکه با تصویب حداقل کارکرد فقط کمتر از نیمی از هزینه نگهداری خط جبران می شود، در راستای تعامل حداکثری و همچنین، به منظور حمایت از ذی نفعان با تصمیم مجمع، حق اشتراک مشتریان از خردادماه ۱۴۰۲ حذف می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-06-11 08:29

افزودن دیدگاه جدید