کد مطلب: 

280935

چگونه بانک ها می توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی پیروز شوند؟

زمانی که هوش مصنوعی مورد استقبال قرار می‌گیرد، این فناوری مولد، تقویت می شود و همچنین پشتیبانی اجرایی از هوش مصنوعی در بانکداری در حال رسیدن به قله های جدیدی می باشد، نحوه استفاده بانک‌ها از هوش مصنوعی در حال تکامل است و‌ بانک‌هایی که این فناوری را می‌پذیرند، در حال کسب سهم بازار هستند.
هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، محسن علیمددی در بانکداری الکترونیک شماره 92 ماهنامه نسل چهارم آورده است:

با توجه به تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره، وضعیت اقتصاد کلان فعلی برای همه نامشخص است، به‌ویژه بانک‌ها در مسیر سختی قرار گرفته اند. در میان این چالش‌ها، نتایج حاصل از نظرسنجی اخیر هوش مصنوعی در خدمات مالی شرکت انویدیا(NVIDIA) نشان دهنده آن است که شواهد قوی‌ای وجود دارد که فناوری هوش مصنوعی (AI) به مؤسسات مالی کمک می‌کند تا از طوفان به سلامت عبور کنند، مدیریت ریسک داشته باشند، عملیات را برای کاهش هزینه‌ها بهینه‌سازی کنند و نیازهای موکلان و مشتریان را برآورده نمایند. در نتیجه، زمانی که هوش مصنوعی مورد استقبال قرار می‌گیرد، این فناوری مولد، تقویت می شود و همچنین پشتیبانی اجرایی از هوش مصنوعی در بانکداری در حال رسیدن به قله های جدیدی می باشد. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که نحوه استفاده بانک‌ها از هوش مصنوعی در حال تکامل است و‌ بانک‌هایی که این فناوری را می‌پذیرند، در حال کسب سهم بازار هستند.

حداکثر بهره برداری از هر دو ابر

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بانک‌ها به طور فزاینده‌ای به سمت راهبرد ابر ترکیبی به سوی بهینه‌سازی هزینه‌ها برای آموزش و استنتاج از هوش مصنوعی حرکت می‌کنند. بانک‌ها قدر هزینه‌های ماهانه بر مبنای میزان استفاده روزانه از ابر را می دانند، همچنین با وجود این می‌دانند که حجم کار برای آموزش ویژه در محل موسسه ارزان‌تر است و امکان ندارد که داده‌های حساس مورد استفاده بانک‌ها به ابر منتقل شود.
راه حل در حال ظهور برای این معضل، راهبرد ابر ترکیبی است که به مؤسسات اجازه می‌دهد تا به روشی مقرون به صرفه، هم حجم کاری خود را با محاسباتی فشرده مدیریت کنند و هم از اطلاعات حساس موسسه محافظت کنند.تقریباً نیمی از شرکت‌های خدمات مالی که در این نظرسنجی شرکت کردند، حرکت خود را به سمت راهبرد ابری ترکیبی نشان دادند و ارائه‌دهندگان خدمات ابری با اتخاذ راه‌حل‌های محاسباتی شتاب‌ گرفته فناوری فول استک در فضای ابری و آسان تر کردن استانداردسازی نرم‌افزار در چند فضای ابری و نمونه‌های خاص برای هر موسسه توجه کرده‌اند.

LLM در FSI

شرکت‌های فناوری در پس اشتیاق گسترده به هوش مصنوعی، از این فناوری مولد برای ایجاد تجربیات شخصی سازی شده مشتری، بهبود تشخیص تقلب و ابداع مجدد شیوه‌های انجام کسب‌وکار استفاده می‌کنند.پاسخ دهندگان در نظرسنجی گزارش دادند که بالاترین موارد استفاده از هوش مصنوعی برای شرکت‌های خدمات مالی آنها شامل پردازش زبان طبیعی و مدل‌های گسترده زبان (26درصد)، سیستم های توصیه کننده و بهترین اقدام بعدی (خرده فروشی) (23درصد)، بهینه سازی نمونه کارها (23درصد) و تشخیص تقلب (22درصد) می باشند.پردازش زبان طبیعی و مدل‌های گسترده زبان، موتور هوش مصنوعی مولد هستند و بانک‌ها به طور فزاینده‌ای از آنها برای بهبود عملیات استفاده می‌کنند. برای مثال، دویچه بانک مستقر در آلمان در حال آزمایش مدل‌های گسترده زبان است که با فراهم آوردن علائم هشدار اولیه، قابلیت شناسایی ریسک طرف مقابل و همچنین بازیابی سریع‌تر داده‌ها و شناسایی مشکلات کیفیت داده‌ها و پتانسیل تشخیص تقلب را دارند.
هوش مصنوعی مولد همچنین ابزاری قدرتمند برای ایجاد آواتارهای دیجیتال سفارشی یا دستیاران شخصی است. این فناوری می تواند برای ساخت و استقرار دستیارهای مجازی هوشمند و انسان‌های دیجیتال با اندازه مورد نیاز به منظور حل مسائل، مورد استفاده قرار گیرد. برای بانک‌ها، آواتارها یا دستیارهای دیجیتال می‌توانند ترجیحات مشتری را شناسایی کنند، توصیه‌های شخصی‌سازی شده دهند و در زمان واقعی با مشتریان در ارتباط با تمام سؤالات مربوط به حسابشان به شیوه‌ای شخصی‌تر تعامل کنند. آواتار یا دستیار دیجیتالی را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که با فرهنگ و فلسفه بانک برای بیشترین تداوم برندسازی مطابقت داشته باشد.

کاهش هزینه ها، بدون کاهش خدمات

در این نظرسنجی مشخص شد که چگونه متخصصان صنعت از قدرت هوش مصنوعی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه ها استفاده می‌کنند. تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفته‌اند که هوش مصنوعی به افزایش درآمد سالانه سازمان آنها حداقل تا 10 درصد کمک می‌کند. بیش از یک سوم گزارش داده‌اند که هوش مصنوعی همچنین به کاهش هزینه‌های سالانه به میزان دست کم 10 درصد کمک می‌کند. در اقتصاد امروز، این اعداد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند.به طور خاص، بانک‌ها شاهد این پیشرفت‌ها در تجربه مشتری، کارایی عملیاتی و کاهش هزینه کل مالکیت هستند. در زمینه تجربه مشتری، بانک‌ها از هوش مصنوعی برای جلوگیری از تقلب در مسیر خود با تقویت فرآیندهای مبارزه با پولشویی و شناخت مشتری خود استفاده می‌کنند. آنها همچنین از توصیه‌دهندگان برای ایجاد تجربیات دیجیتال شخصی‌ سازی شده و مشتریان یا موکلان استفاده می‌کنند.برای افزایش کارایی عملیاتی، بانک‌ها از مؤلفه‌های هوش مصنوعی مانند دید رایانه و پردازش زبان طبیعی برای اتوماتیک کردن تجزیه و تحلیل اسناد و پردازش ادعاها استفاده می‌کنند که در نهایت باعث صرفه‌جویی در زمان، پول و منابع ارزشمند می‌شود.

خدمات هوش مصنوعی با یک لبخند

پتانسیل هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری برای بانک ها فراتر از آواتارها و دستیارهای دیجیتال است. این فناوری تجربیات مشتری را در بسیاری از راه‌ها تغییر می‌دهد و فرآیند را برای حداکثر رضایت، آسان‌تر و موثرتر می‌کند.
برای مثال فناوری هوش مصنوعی گفتاری(Speech AI)  ابزاری قدرتمند برای افزایش رضایت مشتری است. تشخیص خودکار گفتار و قابلیت تبدیل متن به گفتار، بانک‌ها را قادر می‌سازد تا به سوالات مشتریان سریع‌تر و دقیق تر پاسخ دهند. فناوری هوش مصنوعی گفتاری در بانکداری گاها می‌تواند از دستیارهای صوتی خسته‌کننده و شبیه ربات که اغلب درخواست‌های مشتریان را اشتباه می‌فهمند، شهرت بدی به دست بیاورد، اما فناوری هوش مصنوعی گفتاری مدرن و پیشرفته با سطوح بالایی از دقت متحول شده است و اعتماد به نفس و وفاداری مشتری را تقویت می‌کند.

استعداد غرق شده در هوش مصنوعی

علاقه به تمام کارآیی‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند برای بانک‌ها به ارمغان بیاورد در بالاترین حد خود قرار دارد، اما چیزی در راه کنترل آن وجود دارد. جذب و حفظ کارشناسان هوش مصنوعی برای هدایت این نوآوری‌ها همچنان مانع اصلی موفقیت شرکت‌ها در هوش مصنوعی است.نتایج نظرسنجی نشان داد که 36 درصد از فهرست پاسخ دهندگان داشتن استعداد هوش مصنوعی را یک مانع نشان می دهند. دانشمندان، داده ها را در قلب هر ابتکار هوش مصنوعی قرار دارند، زیرا آنها داده‌ها را پردازش و تجزیه و تحلیل می‌کنند و مدل‌های هوش مصنوعی را می‌سازند و بانک‌ها برای تحقق اهداف خود به تیم‌های قوی نیاز دارند.علاوه بر این، 28 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گزارش دادند که فناوری کافی برای سرعت بخشیدن به نوآوری هوش مصنوعی در شرکت خود ندارند و 26 درصد اعلام کردند که اندازه‌های داده‌های کافی برای آموزش و دقت مدل ندارند. سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت‌ها و استعدادهای پشتیبان و ابتکارات هوش مصنوعی برای باز کردن ارزش آن مورد نیاز است.هوش مصنوعی قول می‌دهد صنعت خدمات مالی را برای ارائه دهندگان و مشتریانشان متحول کند، اما شرکت‌ها باید برای رقابت مؤثر با شرکت‌های فعلی، فین‌تک‌ها، فناوری‌های بزرگ، خرده‌فروشان و دیگرانی که بیش از سهم منصفانه‌شان از مشتریان خدمات مالی و داده‌های مالی‌شان می‌خواهند، کار بیشتری انجام دهند.از درآمدهای بالاتر گرفته تا تعاملات با مشتری شخصی‌تر و پاداش‌دهنده‌تر، هوش مصنوعی درهای زیادی از فرصت‌ها را باز می‌کند و یک مزیت رقابتی قوی برای بانک‌ها در این صنعت شدیداً رقابتی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-05-27 10:06

افزودن دیدگاه جدید