کد مطلب: 

279741

ببینید| وزیر ارتباطات: اولین کشور دنیا در پیاده‌سازی اتصال متقابل پیام رسان‌ها هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از اولین کشورهایی هستیم که با پروتکل استاندارد، بومی و امن برای کاربران با نظارت وزارت ارتباطات، امکان اتصال متقابل بین پیام رسان‌ها را فراهم کردیم.
عیسی زارع پور

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر عیسی زارع پور در مراسم طرح اتصال بین پیام رسان های ایرانی، گفت: تلاش کردیم تا زیرساخت‌های لازم را در پیام رسان های داخلی برای مردم فراهم کنیم؛ جلسات متعددی داشتیم تا منابع و نیازمندی های آن را فراهم کنیم و امکان پاسخگویی را مهیا کردیم.

وی افزود: با تلاش های همکاران از شرکت ارتباطات زیرساخت تا سازمان فناوری اطلاعات ایران و دیگر بخش های وزارتخانه و همت متخصصین، امکانات خوبی را در پیام رسان های ایرانی فراهم کردیم.

زارع پور، افزود: تلاش کردیم تا خدمات بهتری را ارائه دهیم و تماس تصویری و صوتی را ارتقا دادیم تا جایی که با خارج از کشور این امکان میسر شد و تماسی پایدار و قابل اعتماد ارائه شد.

وی گفت: درصدی از کاربران پیام رسان های داخلی، خارجی هستند و با زیرساخت های لازم به کاربران خارجی هم خدمات مطلوبی ارائه می‌دهیم و نبوغ ایرانی در دنیا زبانزد است.

وی ادامه داد: وقتی چنین توانایی داریم می‌توانیم سرویس با کیفیت و نوآورانه برای مردم فراهم کنیم.

وی گفت: قابلیت جدید بر اساس یک نیاز فراهم شده و درخواستی از طرف مردم بوده و جهت گیری جهانی دارد تا از انحصار جلوگیری شود.

زارع پور گفت: این موضوع در قانون بازار دیجیتال در اتحادیه اروپا هم آمده است و به پیام رسان های خارجی نیز محدودیت زمانی برای اجرای اینترکانکشن داده است.

زارع پور افزود: کشوری که دارایی دیجیتال نداشته باشد حذف می شود چراکه حضور فیزیکی ندارد.

وی گفت: از اولین کشورهایی هستیم که با پروتکل استاندارد و بومی و امن برای کاربران با نظارت وزارت ارتباطات این امکان رافراهم کردیم.

زارع پور گفت: سیاست ما حمایت از سکوهای داخلی در همه حوزه هاست و سیاست دولت سیزدهم حمایت از ظرفیت های کشور است.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-04-25 14:42

افزودن دیدگاه جدید