کد مطلب: 

279570

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جمع‌آوری فطریه و کفاره

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر، کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای مختلف تحت عناوینی همچون پرداخت فطریه و کفاره، اقدام به سوء استفاده و کلاهبرداری می‌‌کنند که لازم است هم وطنان در مقابل آنان هوشیار باشند.
کلاهبرداری

به گزارش سیتنا، سرهنگ سامع خورشاد گفت: افراد سود جو با استفاده حس انسان دوستانه افراد در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سو استفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان، دست به کلاهبرداری می‌زنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران  افزود: بیان اینکه کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند، افزود: کاربران برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران، بهتر است هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد:متأسفانه برخی از هم وطنان این موارد توجه نکرده و منجر به از دست دادن موجودی حساب بانکی تمام می شود. برای جلوگیری از تحمیل چنین ضررهایی به واسطه این فضا می خواهند به این امرخیرخواهانه و خداپسندانه  بپیوندن حتما اخبار های مربوطه به این پویش را از طریق رسانه جمعی و شماره حساب های اعلامی توسط نهادهای معتبر دنبال کنند.

سرهنگ خورشاد به هم‌وطنان عزیز توصیه کرد : حتماً برای هرگونه واریز  وجه  فطریه یا کفاره روزه خود ، می‌توانند فطریه یا کفاره را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور  ویا رسانه‌های جمعی (رادیو ، تلویزیون و ...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند اقدام به پرداخت  آن نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-04-20 09:15

افزودن دیدگاه جدید