کد مطلب: 

278267

ایجاد زیست بوم دیجیتال کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری با همکاری شاد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: در کلان مسأله به دنبال طراحی زیست بوم دیجیتال کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم که در این پازل شاد هم یکی از ظرفیت‌های نهفته است که با فعال سازی هوشمند می توان به اهداف نزدیک تر شد.
شاد

به گزارش سیتنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر مجموعه هایی است که با شاد در حال همکاری هستند و در همین راستا در بخشی از تولید بومی شماره 90 ماهنامه نسل چهارم با فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرامون این همکاری به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد با سابقه حدود 60 سال است که در حوزه فعالیت های پرورش ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان، کاربست حداکثری فن آوری روز را در دستور کار خود قرار داده است. ارزیابی این است که کانون نتوانسته است در به روزرسانی خود، با پیشرفت تکنولوژیک را به خوبی پیش ببرد، از این رو یکی از سیاست‌های ابلاغی دکتر حامد علامتی، مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جبران این ضعف و همگامی هوشمند بین فرایندهای کانون و فن آوری روز است.

با توجه به تعاملات کانون با شاد، بفرمایید این همکاری با چه هدفی آغاز شد؟

ما شاد را یک ظرفیت متراکم، همسو و هدفمند می دانیم که متأسفانه کمتر به آن توجه شده و کمتر از آن استفاده شده است. تقریبا نیمی از دانش آموزان کشور به صورت فعال در شاد حضور دارند و در کنار این دانش آموزان خانواده های آنان نیز به نقش آفرینی می‌پردازند.

شکل‌گیری تعامل هدفمند و هوشمند کانون با شاد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مجموعه ای که در حوزه کودک و نوجوان در حال فعالیت است، لازم است استراتژی استفاده حداکثری از این ظرفیت را داشته باشد و این مسأله در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا نشست مشترکی بین مدیرعامل کانون پرورش فکری و همین طور مسوولان ارشد شاد برگزار شده است و مفاهمه لازم برای یک تعامل هدفمند و هوشمند شکل گرفته است.

پخش برنامه های بیش از 1000 شعبه از مرکز کانون در شاد

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای صفحه ویژه در شاد است و حتی برنامه های مراکز مختلف کانون که به بیش از 1000 مرکز در سراسر کشور می رسد به صورت زنده و آنلاین در شاد پخش می شود که با استقبال خوبی مواجه شده است. همین طور اخبار و تحولات کانون، فعالیت های طرح کانون ـ مدرسه و جشنواره های کانون از این طریق دنبال می شود.
کار جدید ما راه اندازی صفحات ویژه برای استان هاست که این کار نیز آغاز شده است و انشالله تا آخر سال این صفحات به صورت کامل فعال سازی می شود.

به دنبال این تعاملات میزان مخاطبین کانون به چه میزان رسید؟

در این مرحله هدف ما افزایش مخاطب خاص نیست، بلکه در این مرحله دنبال مواجهه مخاطب با کانون و اطلاع از فعالیت ها و تحولات کانون هستیم تا به گونه ای انگیزه ارتباط و جذب در مخاطب ایجاد شود. البته این مسأله درباره خانواده ها هم مطرح است، چرا که اطلاع خانواده ها از فعالیت های کانون باعث می شود که مدیریت تربیتی خانواده را به سمت استفاده از ظرفیت های کانون سوق بدهند و این مسأله به ما برای افزایش بهره وری و دستیابی به اهداف کمک می کند.

چه برنامه هایی برای همکاری با شاد مد نظر دارید؟

استفاده از ظرفیت ال ام اس شاد، پخش زنده ها، کلاس های مجازی، شکل گیری عضویت اعضا در کانون با عضویت در شاد از جمله مواردی است که تلاش می کنیم تا بتوانیم به آن دست پیدا کنیم، اما در کلان مسأله به دنبال طراحی زیست بوم دیجیتال کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم که در این پازل شاد هم یکی از ظرفیت‌های نهفته است که با فعال سازی هوشمند می توان به اهداف نزدیک تر شد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-03-11 11:04

افزودن دیدگاه جدید