کد مطلب: 

276383

قزاقستان هزینه انرژی برای استخراج کنندگان ارز مجازی را ۱۰ برابر کرد

دولت قزاقستان هزینه برق برای استخراج کنندگان ارز مجازی در سال جاری میلادی را تا ۱۰ برابر بیش از سال گذشته افزایش داده است.
قزاقستان هزینه انرژی برای استخراج کنندگان ارز مجازی را ۱۰ برابر کرد

به گزارش سیتنا، استخراج کنندگان ارز مجازی در قزاقستان هزینه بیشتری برای انرژی مصرفی خود در سال جاری میلادی می‌پردازند. دولت قزاقستان اقداماتی برای تشویق استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و محدود کردن استفاده بیش‌ از حد از برق در پیش گرفته است.

ماینرها در قزاقستان در ژانویه 2022، یک تنگه معادل حدود 0.002 دلار در هر کیلووات ساعت اضافه‌بها پرداخت می‌کردند و حالا پس‌از یک‌سال برخی از آن‌ها 10 برابر بیشتر هزینه برق می‌پردازند.

این اضافه‌ بها بستگی به متوسط قیمتی دارد که آنها برای تولید سکه‌ها در یک دوره مالیاتی مشخص می‌پردازند. هر چه برق ارزان‌تر باشد، اضافه‌بها بیشتر خواهد بود.

برای مثال اگر یک تولیدکننده ارز مجازی 24 تنگه معادل حدود پنج سنت یا بیشتر برای هر کیلووات ساعت می‌پردازد، اضافه بهای آن همان یک تنگه خواهد بود. ولی اگر پنج تا 10 تنگه بپردازد، اضافه‌ بها به 10 تنگه می‌رسد.

استخراج کنندگان ارز مجازی نرخ‌های متغیری پرداخت می‌کنند چون ظرفیت مازاد را از نیروگاه‌های برق و از طریق مزایده خریداری می‌کنند. ماینرهایی که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، همچنان اضافه‌بهای ثابتی معادل یک تنگه را پرداخت می‌کنند.

رئیس‌ جمهور قزاقستان در سال گذشته میلادی اعلام کرد این یک تنگه هزینه بسیار کوچکی برای ماینرهایی است که سوددهی بسیار بالایی دارند.

استخراج کنندگان ارزهای مجازی در 2021، پس‌از ممنوعیت فعالیتشان در چین به قزاقستان آمدند. فعالیت آن‌ها که به برق بالایی نیاز دارد، باعث افزایش تقاضا برای برق در قزاقستان و خاموشی‌های گسترده شد.

دولت قزاقستان پس‌از آن جلوی فعالیت غیرقانونی این ماینرها را گرفت و قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای عملیات‌های ارز مجازی قرار داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-16 14:45

افزودن دیدگاه جدید