کد مطلب: 

275880

تاکید بر نقش فعال ایران در تهیه مقررات و استانداردسازی‌های اتحادیه بین المللی مخابرات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از آنجا که رگولاتوری ایران، در راستای تعامل با کشورهای منطقه و جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT)، با ارائه پیشنهادهای فنی و مقرراتی به اتحادیه بین المللی مخابرات در تهیه مقررات و استانداردسازی‌های این اتحادیه نقش فعالی دارد، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران دارای کرسی های مدیریتی فراوانی در جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) و اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) هستند.
تاکید بر نقش فعال ایران در تهیه مقررات و استانداردسازی‌های اتحادیه بین المللی مخابرات

سید محمدامین آقامیری، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اقدامات ایران در توسعه روابط بین الملل و ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) برای تبادل فناوری، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در مسیر شرق و غرب و قرارگرفتن در مرز مناطق یک و سه رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات، به نقش موثر ایران در این اتحادیه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای عضو اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) است که چهار سال پس از تاسیس این اتحادیه یعنی در سال 1869 میلادی به عضویت ITU درآمد.

آقامیری افزود: از آنجا که رگولاتوری ایران، در تعامل با کشورهای منطقه و جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) با ارائه پیشنهادهای فنی و مقرراتی به اتحادیه بین المللی مخابرات در تهیه مقررات و استانداردسازی‌های این اتحادیه نقش فعالی دارد، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران دارای کرسی های مدیریتی فراوانی در جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) و اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ایران عضو فعال شورای رگولاتوری جنوب آسیا (SATRC) است، عنوان کرد: این شورا، از معدود اجلاس های مختص رگولاتورها در جهان است که در این شورا ایران نقش مهمی در تبادل نظر و همکاری در موضوعات مرتبط با رگولاتورها بر عهده دارد.

آقامیری در ادامه گفت‌وگو با سیتنا اشاره کرد: در همین راستا، بیست و سومین اجلاس روسای رگولاتوری های شورای جنوب آسیا، آبان ماه سال جاری در تهران و به میزبانی ایران برگزار شد. در این اجلاس درباره مباحثی مانند نقش سیاست گذاران و رگولاتورها در اتصال فراگیر و معنادار، توسعه و وضعیت OTT در جنوب آسیا، توسعه اکوسیستم موبایل نسل پنجم (5G)، فناوری های نوین و ... بحث و بررسی شد.

وی گفت: علاوه بر این، سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی در سال جاری میزبانی و ریاست دومین نشست کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو را بر عهده داشت و با ارائه پیشنهاد «ایجاد چارچوب رگولاتوری برای منطقه اکو» گام مهمی در ایجاد ارتباط بیشتر، تبادل تجربیات و گسترش همکاری ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کشورهای منطقه، برداشت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد: به دلیل نقش موثر ایران در منطقه، رگولاتوری ایران در گسترش روابط با رگولاتوری سایر کشورهای همسایه، نقش آفرینی گسترده‌تر در مقررات گذاری، تبادل تجربیات و گسترش همکاری ها در حوزه ICT در منطقه و عرصه بین الملل را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.7 (9 رای)
سیتنا 1
2023-01-03 08:49

افزودن دیدگاه جدید