کد مطلب: 

274225

دهقانی فیروزآبادی: نسل چهارم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل می‌گیرد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: نسل چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان شکل می‌گیرد و مفاهیم جدید بازآفرینی می‌شود.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی

به گزارش سیتنا، نخستین جلسه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و گزارشی از دستاوردها و تلاش‌های صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ارائه شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به ضرورت شکل‌گیری نسل چهارم معاونت اظهار کرد: در دوره جدید معاونت، باید به دنبال تعریف و اصلاح مفاهیم حوزه دانش‌بنیان‌ها و زیست‌بوم فناوری و نوآوری باشیم. در آینده بسیاری از مفاهیم جدید، زاده و برخی مفاهیم ناکارآمد حذف خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما در معاونت، همراهی و همگامی با صندوق نوآوری و شکوفایی است. به دنبال این هستیم که دیگر جدایی بین این دو نهاد نباشد و به شکل یکپارچه کنار هم فعالیت کنند.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، در این دوره معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان سیاست‌گذار و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان توسعه‌دهنده زیست‌بوم و ابزار مالی عمل خواهند کرد.‌

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی یک مجموعه پویا است که به شکل درست و مطمئنی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری نقش‌آفرینی می‌کند و باید حمایت‌های مادی و معنوی از این نهاد افزایش یابد.

صندوق نوآوری و شکوفایی طی 11 سال اخیر 30 هزار میلیارد تومان خدمات مختلف و تسهیلات به شرکت‌های متقاضی عرضه کرده و با هدف کمک به تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات و کاربردی کردن دانش فنی و تکمیل زنجیره ارزش ایده تا بازار ایجاد شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-11-13 15:05

افزودن دیدگاه جدید