کد مطلب: 

273756

سردار جلالی: شرکت مخابرات، اصلاح زیرساخت های شبکه را در دستور کار قرار دهد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: وعده مدیران شرکت مخابرات ایران این بود که پس از اصلاح تعرفه ها، ایرادات زیرساختی شبکه برطرف شود که امیدواریم این اقدام هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
سردار جلالی

به گزارش خبرنگار سیتنا، دهم مردادماه سال جاری بود که اختلال‌های اینترنتی ناشی از آتش سوزی در حوضچه های شرکت مخابرات ایران، در منطقه تهران رخ داد. در همین راستا، وزیر ارتباطات با ابلاغ به سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد که شرکت مخابرات باید خسارت های وارده به مشترکین را جبران کند.

بر همین اساس در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مساله بررسی شد و بر اساس گزارش های ارائه شده در جلسه، اعلام شد که در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیر عامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود.

در این راستا مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شد که وضعیت تمامی حوضچه ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیر عامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.(لینک)

در همین راستا، سردار غلامرضا جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر روند پیگیری سازمان پدافند غیرعامل بر ترمیم و اصلاح حوضچه های مخابراتی، گفت: «شرکت مخابرات در جدا شدن از وزارت ارتباطات در قالب شرکت خصوصی، زیرساخت های ارتباطی را در دست گرفته است».

وی ادامه داد: «به دلیل اینکه مجلس سال گذشته افزایش هزینه های ارتباطی را متوقف کرد، هزینه و درآمد شرکت مخابرات برای برطرف کردن این بخش کفایت نمی کرد. چندین جلسه با مدیرعامل و مسوولین مخابرات داشتیم که اشکالات را در آوردیم وابلاغ کردیم و گفتند در حقوق های خودشان هم مانده اند».

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار کرد: «در شورای عالی فضای مجازی هم این موضوع را مطرح کردیم و قرار شد کمیسیونی در وزارت ارتباطات تشکیل شود و افزایش قیمیتی هم اعمال شود تا اشکالات برطرف شود. این رویه اصلاح شده و ما نیز نظارت نوبتی داریم که این ایرادات برطرف شده باشد».

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-10-30 12:00

افزودن دیدگاه جدید