کد مطلب: 

273506

تلگرام نام‌های کاربری را از طریق پلتفرمی مبتنی بر بلاکچین به حراج می‌گذارد

پیام رسان تلگرام در خبری رسمی اعلام کرده است که در آینده‌ی نزدیک پلت‌فرمی حراجی برای فروش نام کاربری روی بلاک‌چین TON با نام Open Network عرضه خواهد کرد که توسط تلگرام توسعه یافته است و تراکنش ها روی آن با رمز ارز Toncoin انجام خواهد شد.
تلگرام

به گزارش سیتنا، تلگرام در پستی در کانال رسمی خود اعلام کرد که قصد دارد به زودی پلتفرمی برای حراج نام های کاربری در شبکه بلاکچینی اوپن نتورک (TON) راه‌اندازی نماید.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در ماه آگوست در رابطه با این پروژه صحبت کرده بود و خاطرنشان کرد از موفقیت حراج شبکه TON برای دامنه کیف پول‌ها الهام گرفته است. جالب است بدانید برخی از این دامنه‌ها از جمله «casino.ton» با قیمتی بیش از 200000 دلار به فروش رسیده‌اند.

دوروف در این رابطه گفت: اگر TON توانسته است به این نتایج دست پیدا کند، تصور کنید اگر نام های کاربری، لینک‌های گروه و کانال‌های رزرو شده را برای حراج بگذاریم، تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربرش چقدر می‌تواند موفق باشد.

اما دیدگاه دوروف تنها به حراج نام‌های کاربری محدود نمی‌شود. وی در ادامه در این رابطه گفت: سایر عناصر اکوسیستم تلگرام از جمله کانال‌ها، استیکرها یا ایموجی‌ها هم بعدا می‌توانند بخشی از این بازار را تشکیل دهند.

هزینه کردن برای نام‌های کاربری دلخواه چیز جدیدی نیست. بر اساس پلتفرم Non Fungible، در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر از طریق سرویس نام اتریوم (ENS) برای نام‌های کاربری (دامنه‌) دلخواه خود حاضر به پرداخت مبالغ مختلفی شده‌اند.

انتخاب نام کاربری دلخواه تنها به فضای وب 3.0 محدود نمی‌شود. در حقیقت، با افزایش تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، انتخاب نام کاربری دلخواه در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و همین باعث می‌شود تا افراد نام‌هایی طولانی برای خود انتخاب کنند.

تلگرام در سال 2018 کاوش خود را در فضای ارزهای دیجیتال و بلاکچین با کار بر روی شبکه اوپن نتورک آغاز کرد و در اواخر همان سال موفق شد از طریق فروش خصوصی توکن‌های TON، 1.7 میلیارد دلار جمع‌آوری کند.

در اکتبر سال بعد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تلگرام را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم و از این شرکت شکایت کرد. در ادامه، فشار این کمیسیون در سال 2020 باعث شد تا تلگرام این پروژه بلاکچینی را رها کند.

این پایان پروژه اوپن نتورک نبود. شبکه تلگرام از آن زمان توسط توسعه‌دهندگان مختلف به کار خود ادامه داد و در سال 2022، شبکه اصلی آن به اوپن نتورک تغییر نام داد.

اکنون تلگرام رسما اعلام کرده به‌زودی یک پلتفرم حراجی برای فروش نام کاربری روی بلاک‌چین TON ارائه خواهد کرد که این بلاک‌چین که Open Network نام دارد توسط خود تلگرام توسعه یافته است و برای انجام تراکنش‌ها از رمزارز Toncoin استفاده خواهد کرد.

فروش نام‌های کاربری قبلا توسط پلتفرم‌های دیگری انجام شده است. همانطور که The Block در گزارش خود اشاره می‌کند، نام‌های کاربری در بلاکچین اتریوم مدت‌هاست که از طریق Ethereum Name Service به فروش می‌رسند.

حالا باید منتظر ماند و دید تلگرام با ارائه قابلیت جدید فروش نام کاربری چقدر می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-23 09:01

افزودن دیدگاه جدید