کد مطلب: 

273463

هم‌بنیانگذار یک کسب‌وکار تعطیل‌شده: با تداوم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، حمایت دولت از کسب وکارهای مجازی مصداق مُسکن است

هم‌بنیانگذار یک کسب‌وکار اینستاگرامی تعطیل‌شده پیرامون بسته‌ی حمایتی دولت از کسب‌وکارهای فضای مجازی می‌گوید: هر کمکی برای جبران خسارت کسب وکارهای مجازی با تداوم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مصداق مُسکن است. اگر همین امروز هم 100 تا 500 میلیون تومان به هر کسب وکاری کمک شود، این کمک فقط حکم صدقه را دارد، آن هم زمانی که چرخ این کسب وکارها نمی چرخد.
با تداوم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، حمایت دولت از کسب وکارهای مجازی مصداق مُسکن است

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه‌ی گذشته پس از برگزاری جلسه هیئت دولت با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال از تصویب مصوبه‌ای در حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی خبر داد.

زارع پور گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای مجازی کشور طی چندین جلسه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های عضو کارگروه نهایی شده است که می‌تواند بستر مناسبی را برای رشد و توسعه فضای کسب‌وکارهای دیجیتال کشور فراهم کند که با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه حرکت آغاز شده سرعت بیشتری می‌گیرد.

وزیر ارتباطات در این خصوص تصریح کرد: این بسته حمایتی متشکل از معافیت‌های مالیاتی، حمایت تبلیغاتی و بندهای گوناگون برای کسب‌وکارهایی که در بستر پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، در قالب 15 ماده به تصویب رسید و بعد از ابلاغ آن طی یک برنامه خبری، جزییات آن را اعلام می‌کنیم.

در همین حال، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی هم پیش از این، ضمن تأکید بر اهمیت کسب‌وکارهایی فضای مجازی بر لزوم حمایت همه‌جانبه از سکوهایی که امکان فعالیت برای این کسب‌وکارها را فراهم می‌کنند تأکید کردند. اما «معافیت های مالیاتی برای کسب و کارهای فضای مجازی و تسهیلات بانکی» از مهم ترین بندها در بسته حمایت از کسب وکارها در فضای مجازی است.

در همین راستا، حمیدرضا امیری وحید، هم‌بنیانگذار ترندشو، آژانس دیجیتال مارکتینگ است. کسب وکاری که با فیلترینگ اینستاگرام تعطیل شده است. او در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران در این باره گفت: «ترندشو دومین کسب وکار من است که تعطیل می شود و من و گروه ترندشو در این تعطیلی هیچ تقصیری نداشتیم».

به گزارش سیتنا و به گفته هم بنیانگذار ترندشو، «حتی اگر همین امروز به شرایط مردادماه سال جاری برگردیم، بسیاری از شرکت ها ارزش قراردادهایشان برای بازاریابی و تبلیغ در شبکه های اجتماعی را 70 درصد کاهش می دهند. حرف شرکت ها این است که نمی توان برای تبلیغ در پلتفرمی سرمایه گذاری کرد که به طور ناگهانی فیلتر می شود».

امیری وحید درباره وعده‌های وزرای ارتباطات و اقتصاد در جبران زیان کسب وکارهای مجازی، گفت: «ما می توانیم به وزرا و تصمیم گیرندگان در این زمینه نشان بدهیم اثر تصمیم آن ها بر کسب وکار ما چیست و چه زیانی به زندگی ما وارد شده است. وزیر اقتصاد و دارایی اگر از جبران زیان کسب وکارهای آنلاین می گوید، می تواند سراغ این کسب وکارها بیاید و از آن ها درباره این زیان بپرسد. متاسفانه نه فقط ما، بلکه دیگر شرکت های بزرگ در زمینه بازاریابی دیجیتال هیچ وقت مورد مشورت مسئولان قرار نگرفته اند. از سال 96 تا امروز، هیچ وقت نظری از فعالان اکوسیستم استارتاپی درباره این تصمیم ها نپرسیده اند».

به گفته امیری وحید «هر کمکی برای جبران خسارت کسب وکارهای مجازی با تداوم فیلترینگ شبکه های اجتماعی مصداق مُسکن است. نوشدارو بعد از مرگ سهراب به چه کار این کسب وکارها می آید؟ اگر وزارت اقتصاد همین امروز 100 تا 500 میلیون تومان به هر کسب وکار کمک کند، این کمک فقط حکم صدقه را دارد، آن هم زمانی که چرخ این کسب وکارها نمی چرخد».

انتهای پیام

گزارش از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-21 21:21

افزودن دیدگاه جدید