کد مطلب: 

273421

شماره 85 «ماهنامه نسل چهارم» منتشر شد؛ «پیام رسان های بومی؛ هر دانلود، یک نور امید»

شماره 85 ماهنامه‌ "نسل چهارم" به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ مهرماه ۱۴۰۱ با تیتر ویژه «مسیر سخت پیام‌رسان‌های بومی در رقابت با پلتفرم‌های بین‌المللی» منتشر شد.
ماهنامه نسل چهارم

به گزارش سیتنا، هشتاد و پنجمین شماره ماهنامه‌ "نسل چهارم" به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ مهرماه ۱۴۰۱ با تیتر ویژه «مسیر سخت پیام‌رسان‌های بومی در رقابت با پلتفرم‌های بین‌المللی» منتشر شد.

در سرمقاله این شماره از ماهنامه نسل چهارم موضوع «کسب‌‌وکارهای مجازی در دام فیلترشکن‌ها» توسط دکتر داوود ادیب، رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

در تحلیل ماه شماره 85 ماهنامه نسل چهارم، شهاب جوانمردی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، به موضوع «رونق فروش فیلترشکن‌ها  به مثابه اتلاف منابع ملی» پرداخته است.

سیدمحمدصادق امامیان، پژوهش‌گر اندیشکده حکمرانی شریف در یادداشت ماه این شماره از ماهنامه نسل چهارم، موضوع «حکمرانی مجازی؛ پیش‌گامی در ایده‌، ناکامی در تحقق» را مورد بررسی قرار داده است.

در نگاه ماه این شماره به موضوع «مسیر سخت پیام رسان های داخلی برای رقابت با نمونه های بین المللی» پرداخته شده و در گام نخست نیز «امن ترین پیام رسان دنیا؛ کدام برنامه چت بیشترین امنیت را در جهان دارد؟» موضوعی است که به آن پرداخته شده است.

در یک گام به جلو شماره 85 ماهنامه نسل چهارم به موضوع «پیام رسان های بومی؛ هر دانلود، یک نور امید در دل جوانان متخصص» پرداخته شده است.

در گفت‌و‌گوی ماه این شماره از ماهنامه، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به موضوع «شاد در بحرانی‌ترین شرایط، دسترسی 12 میلیون دانش آموز به شبکه آموزش مجازی را مهیا کرد» تاکید کرده است.

تولید بومی از دیگر عناوین این شماره از ماهنامه است که به موضوع «تلاش به‌منظور ایجاد ارزش افزوده ویژه برای پیام‌رسان‌های ایرانی» پرداخته و در کنکاش نیز سر تیتر «خسارت کسب‌وکارها به دلیل محدودیت‌های اینترنتی چه میزان بوده است؟» مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش ماه این شماره از ماهنامه نگاهی به موضوع «اینترنت، زیرساخت توسعه و بستر سرمایه‌گذاری‌های جدید است» داشته و در گزارش ویژه موضوع «آیا امکان استفاده قانونی از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران میسر می‌شود؟!» پرداخته شده است.

در زیر ذره بین این شماره نیز «تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران اعمال شد» مورد بررسی قرار گرفته است.

سایر بخش‌های متنوع این شماره از ماهنامه مشتمل بر گام نو، مقاله و بخش انگلیسی می‌باشد که می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را در ذیل ببینید.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه "مسعود فاتح"، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر "مهدی ادیبان"، سردبیر "مونا ارشادی فر" و دبیر تحریریه "زهرا طاهری" می باشند.

پیوستاندازه
PDF icon 1-44.pdf14.88 مگابایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-10-20 10:36

افزودن دیدگاه جدید