کد مطلب: 

291087

شماره 101 ماهنامه نسل چهارم منتشر شد؛ لزوم سیاستگذاری‌ در توسعه و به‌کارگیری هوش‌مصنوعی

شماره‌ 101 ماهنامه‌ «نسل چهارم» به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ بهمن ماه 1402 با تاکید بر «لزوم سیاستگذاری‌ در توسعه و به‌کارگیری هوش‌مصنوعی به‌منظور اجرای راهبردهای فناورانه پیش‌رو» منتشر و در سراسر کشور توزیع شد.
ماهنامه نسل چهارم - شماره 101

به گزارش سیتنا، صد و یکمین شماره ماهنامه‌ نسل چهارم به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ بهمن ماه 1402 با نگاه ویژه به «لزوم توجه به هوش مصنوعی در برنامه هفتم توسعه» منتشر شد.

دکتر علیرضا ماهیار، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در سرمقاله این شماره از ماهنامه به موضوع «پنج نکته شگفت‌آور هوش مصنوعی و فناوری‌های در حال ظهور» پرداخته است.

دکتر نسیم توکل، فعال بخش خصوصی در یادداشت ماه این شماره از ماهنامه نسل چهارم موضوع «بخش خصوصی در رقابتی نابرابر از همیشه ضعیف‌تر است» را مورد بررسی قرار داده است.

فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در نگاه ماه شماره 101 ماهنامه نسل چهارم موضوع «ضرورت ممنوعیت درج نام‌های تجاری (برند) در مناقصات مندرج در سامانه «ستاد ایران» را مطرح کرده است.

در تحلیل ماه این شماره از ماهنامه نسل چهارم موضوع «لزوم سیاستگذاری‌ در توسعه و به‌کارگیری هوش‌مصنوعی به‌منظور اجرای راهبردهای فناورانه پیش‌رو» مورد بررسی قرار گرفته است.

«تدوین «سند ملی هوش مصنوعی  ایران» گامی مهم برای تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی» موضوعی است که در گام نخست شماره 101 ماهنامه نسل چهارم مورد بررسی قرار گرفته است.

علی توسطی، مشاور ارتباطات اجتماعی و مشارکت های فراسازمانی اتاق اصناف ایران در یک گام به جلو این شماره از ماهنامه به موضوع «اقتصاد دیجیتال؛ تهدید یا فرصت برای اصناف؟» پرداخته است.

«لزوم اتخاذ رویکرد تسهیل‌گری در تدوین قوانین و مقررات حوزه هوش مصنوعی» موضوعی است در گزارش ماه شماره 101 ماهنامه به آن پرداخته شده است.

در گزارش ویژه این شماره از ماهنامه به موضوع «بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه‌ای» پرداخته شده است.

دکتر داوود ادیب، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در گفت‌وگوی ماه شماره 101 ماهنامه نسل چهارم به موضوع «لزوم توجه ویژه دولتمردان به حوزه هوش مصنوعی در برنامه هفتم» سخن گفته است.

سایر بخش‌های متنوع این شماره از ماهنامه مشتمل بر گام نو، زیر ذره بین، کنکاش، داخل گود، بازار، آنسوی مرزها و بخش انگلیسی می‌باشد که می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را در ذیل ببینید.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه مسعود فاتح، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر مهدی ادیبان، سردبیر مونا ارشادی فر و دبیر تحریریه زهرا طاهری می باشند.

پیوستاندازه
PDF icon شماره 101 ماهنامه نسل چهارم 5.47 مگابایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-02-14 13:59

افزودن دیدگاه جدید