کد مطلب: 

273108

افزایش ۳۰ برابری استفاده از انواع فیلترشکن‌ها در هفته‌های اخیر

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به شرایط هفته های اخیر پیرامون قطعی اینترنت بین‌الملل و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی به عنوان ابزار ارتباطی فعالان اقتصادی با طرف‌های تجاری و بروز مشکلات برای صاحبان کسب‌وکارها، از افزایش ۳۰ برابری استفاده از فیلترشکن ها در این مدت خبر داد.
حسین سلاح‌ورزی

به گزارش سیتنا، حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست دبیرخانه شورای گفت‌وگو در محل اتاق بازرگانی ایران، به شرایط سه هفته گذشته پیرامون قطعی اینترنت بین‌المللی و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی به عنوان ابزار ارتباطی فعالان اقتصادی با طرف‌های تجاری و بروز مشکلات برای صاحبان کسب‌وکارها، اشاره کرد.

وی از بروز اختلال در ارائه خدمات و پیگیری امور جاری در کنار افزایش ۳۰ برابری استفاده از انواع فیلترشکن‌ها سخن گفت و تاکید کرد: مجموع این رویدادها، کاهش یک سومی درآمدهای جابه‌جایی مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی را طبق اظهارات مدیرعامل پست، توقف فعالیت کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام حضور داشتند، اختلال در زیرساخت انواع صنایع از جمله سیستم حمل‌ونقل و غیره را به دنبال داشته است.

اضافه شدن قطعی اینترنت به معضلات دیگر چون تهدیدهای تحریمی و ایجاد فضای ناامیدی در بین جوانان از دیگر موضوعاتی بود که نایب‌رئیس اتاق ایران به آن اشاره کرد.

به اعتقاد سلاح‌‌ورزی برگزاری جلساتی به منظور بررسی عواقب قطعی اینترنت موجب می‌شود تا سیاست‌گذاران متوجه ابعاد گسترده و پیامدهای ناشی از این محدودیت‌ بشوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-10-11 09:30

افزودن دیدگاه جدید