کد مطلب: 

272404

معاون وزیر ارتباطات: زائران اربعین در عراق از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند/ پوشش وای‌فای رایگان در مسیر راهپیمایی اربعین مناسب است

رئیس کمیته هماهنگی مراسم اربعین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در شرایط فعلی با بسته‌هایی که اپراتورهای کشورمان معرفی کرده‌اند، عملاً تفاوت چندانی در استفاده از سیم کارت های اپراتورهای ایرانی و عراقی مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که زائران عزیز در داخل عراق به‌صورت پیش‌فرض از اپراتورها و سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند.
معاون وزیر ارتباطات: زائران اربعین در عراق از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند/ وای فای رایگان در مسیر راهپیمایی اربعین مناسب است

به گزارش سیتنا، امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره استفاده از سیم‌کارت‌های عراقی توسط زائران اربعین، گفت: در ارتباطات با بحث استفاده از سیم‌کارت عراقی نخستین مسئله قیمت خدمات این سیم‌کارت‌ها با سیم‌کارت‌های ایرانی است و اینکه در مقام مقایسه کدام سیم‌کارت به‌صرفه‌تر است. در شرایط فعلی با بسته‌هایی که اپراتورهای کشورمان معرفی کرده‌اند، عملاً تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که زائران عزیز در داخل عراق به‌صورت پیش‌فرض از اپراتورها و سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند.

لاجوردی درباره نتیجه مذاکرات با طرف عراقی برای کاهش هزینه‌های رومینگ نیز گفت: در پی مذاکرات فشرده‌ای که با وزارت اتصالات عراق و اپراتورهای این کشور داشتیم امسال تا حدودی در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد کاهش هزینه رومینگ بودیم ولی آن‌چنان‌که برای کاربران و زوار عزیز محسوس باشد نبوده است چراکه اپراتورهای عراقی به دلیل مسائل اقتصادی حاضر به کاهش بیشتر هزینه‌ها نبودند.

معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: بر همین اساس امسال تأمین وای فای رایگان در مسیر راهپیمایی اربعین را خیلی جدی‌تر از قبل دنبال کردیم و خوشبختانه با کمک بسیج مردمی و وزارت ارتباطات عراق پوشش مناسبی ایجاد شده است.

لاجوردی در ادامه در تشریح ارائه خدمات مبتنی بر فناوری در طول مراسم راهپیمایی اربعین نیز گفت: وزارت ارتباطات امسال برای مراسم اربعین بحث راهبری و تسهیلگری ارائه خدمات مبتنی بر فناوری توسط بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: یکی از سرویس‌هایی در این ایام به ارائه خدمات می‌پردازد، سرویس اعلام وضعیت و موقعیت زائر توسط اپلیکیشن‌ پیام‌رسان‌ بله است. زائران می‌تواند با استفاده از این سرویس به‌محض ورود به خاک عراق با فعال شدن رومینگ، بدون دسترسی به اینترنت و به‌صورت کاملاً رایگان پیامی را برای دیگران چه در داخل عراق و چه در داخل ایران ارسال کند و یا با ایجاد کانال و عضو کردن دوستان نسبت به وضعیت خود به‌صورت لحظه‌ای اطلاع‌رسانی کند. این سرویس برای کسانی مناسب است که مایل نیستند اینترنت سیم‌کارت خود را در داخل عراق فعال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-09-15 13:59

افزودن دیدگاه جدید