کد مطلب: 

271917

تغییر ادبیات وزیر ارتباطات در مواجهه با اختلالات اینترنتی: مردم از کیفیت اینترنت در دولت دوازدهم هم ناراضی بودند

عیسی زارع‌پور که از آغاز سکانداری وزارت ارتباطات تا همین چند هفته‌ی اخیر در مواجهه با رسانه‌ها از قبول اختلالات اینترنتی خودداری می‌کرد، اخیرا و با تغییر ادبیاتش ضمن غیر قابل کتمان دانستن فرسودگی زیرساخت شبکه ارتباطی کشور، طلب‌کاری مدیران ارتباطی دولت دوازدهم را عجیب دانسته و تاکید کرد که مردم از وضعیت اینترنت در دولت قبل هم ناراضی بودند.
عیسی زارع پور

به گزارش خبرنگار سیتنا، طی روزهای گذشته «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دولت سیزدهم در نشست خبری با اصحاب رسانه، با قبول مشکلات اینترنت در کشور گفته بود: وضعیت توسعه زیرساخت‌های اینترنت در دولت‌های قبلی دلیل اصلی سرعت پایین اینترنت و وضعیت نابسامان اینترنت است لذا کارهایی در سنوات گذشته باید انجام می شد که انجام نشده است و اگر زیرساخت ها کامل شده بود، الان ما مشکل نداشتیم.(اینجا)

همین سخنان رئیس جمهور با واکنش هایی از سوی وزیر ارتباطات و برخی معاونان وزارت ارتباطات دولت دوازدهم مواجه شد.

در همین راستا و به دنبال صحبت های رئیس جمهور، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در کانال تلگرامی خود نوشت:

برای ما همین دستاورد که تفکراتی چون: اینترنت ۱۲۸کیلوبیت برثانیه برای مردم ایران کافی دانسته می‌شد و یا اینکه توسعه نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه خلاف شرع مقدس پنداشته می‌شد و یا بردن اینترنت به روستاها، اجرای برنامه ۲۰۳۰ خوانده می‌شد را به تفکرات انقلابی «اینترنت چندصد مگابیتی برای منازل» تغییر دادیم؛ کافی است. الحمدلله

جای بسی خوشحالی است که دولت سیزدهم اقدامات دولت قبل را ناکافی می‌دانند؛ خداوند در اجرای آنچه به زبان آورده‌اند ایشان را یاری کند.

جهرمی همچنین در صفحه اینستاگرامی خود نظرسنجی قرار داد که تصویر آن در ذیل آمده است.

آذری جهرمی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با قبول اختلالات اینترنت در دولت کنونی، در واکنش به صحبت‌های آذری جهرمی نیز، گفته است: مردم از وضعیت اینترنت در دولت قبل هم ناراضی بودند و ‏اگر زیرساخت های‌ ارتباطی در دولت قبل خوب بود، مردم نسبت به وضعیت شاد که زیرساخت آن هم در داخل کشور است، معترض نمی‌شدند. ‏آیا رواست که برای محبوب ماندن، اجازه افزایش تعرفه ها را ندهیم که نهایتا منجر به عدم توسعه شبکه شود؟

از طرفی دیگر، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در واکنش به صحبت های رئیس جمهور نیز در توئیتی آورد:

خدا را شکر که دولت، با برنامه ریزی، کم کاری دولت قبل در توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات را دارد برطرف می کند. این موضوع در بهبود کیفیت اینترنت در یکسال گذشته کاملا مشهود است.

حسین فلاح جوشقانی

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم هم در واکنش به صحبت های رئیس جمهور در نشست با اصحاب رسانه پیرامون کاستی ها در دولت دوازدهم در بهبود وضعیت اینترنت، در توئیت هایی آورده است:

امروز که بار بزرگ آموزش آنلاین دیگر بر دوش شبکه اینترنت نیست و در چند ماهه‌ی اخیر هم پیک پهنای باند مصرفی اپراتورها و بار شبکه کاهشی بوده است، چگونه شکایت مردم از کیفیت اینترنت را به کم‌کاری گذشته حواله می‌کنید؟ قضاوت همیشه با مردم است، چه آنان را نادیده بگیرید و چه آگاه.

زیرساخت‌های شبکه اینترنت در کشور آن‌گونه توسعه داده شده بود که در شرایط دشوار کرونا، بار همه‌ی امور زندگی مردم، از سلامت تا آموزش و از کسب‌وکار تا سرگرمی و بازی را بر دوش کشید؛ هرچند آرزوی ما هم برای ایران بیش از آن بود، اما آن وضعیت هم بار خاطر و چالشی بزرگ نبود.

امیر ناظمی

سجاد بنابی معاون وزیر ارتباطات دولت دوازدهم هم در کنایه به اظهارات زارع پور در توئیتی آورده است:

متأسفانه برای اکثرمردم دو برابر شدن قیمت اینترنت اندک محسوب نمی‌شود و عبارت «اندکی افزایش تعرفه» صحیح نیست. شایدفقط برای ۱درصد مردم افزایش خلاف قانون ‌و دو برابری قیمت در سال ۹۹ اندک باشد. آقای قاضی! یکی از اهداف انقلاب رسیدگی بیشتر به مستضعفان بود نه سخن گفتن از جایگاه متمولین. باز هرطور صلاحه.

سجاد بنابی

زارع پور همچنین در دیدار با فعالان بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرده است: توسعه نامتوازنی که در گذشته شکل گرفته و یا عدم نوسازی و توسعه در لایه‌های مختلف باعث شده است که امروز با برخی مشکلات در شبکه اینترنت کشور مواجه شویم. بنده اصلا چنین اخلاقی ندارم که از گذشته انتقاد کنم. در نخستین مصاحبه خودم هم در بدو ورود به وزارت ارتباطات از برخی اقدامات انجام گرفته در گذشته هم تعریف کردم ولی قرار نیست که چشممان را روی واقعیت‌ها یا نقاط ضعف گذشته ببندیم. همین امر باعث می شود که برخی دوستان طلب‌کار شوند و بعد از سخنان رئیس جمهوری در نشست خبری این ادعا را مطرح کنند که اساسا ما وزارت ارتباطات را گل و بلبل تحویل داده‌ایم.

گفتنی است؛ در دولت دوازدهم و علی الخصوص بعد از پاندمی کرونا که سطح دسترسی اینترنتی مردم با نزول کیفی مواجه شد، رسانه‌ها نیز انتقادهایشان به اختلالات اینترنتی را مطرح کردند اما در موارد متعددی با برخوردهای سلبی و حذفی مدیران ارشد وزارت ارتباطات مواجه شدند.

انتهای پیام

گزارش از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-31 12:06

افزودن دیدگاه جدید