کد مطلب: 

271535

ضرورت تحقق استان دیجیتال با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار مازندران در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرامون ایجاد استان هوشمند و دیجیتال با همکاری وزارت ارتباطات به منظور تسهیل امور ارتباطی و مخابراتی مردم و گردشگران به بحث و بررسی پرداختند.
شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، استاندار مازندران در دیدار و نشست با عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه گزارشی کامل از آخرین شاخص های ارتباطی و فناوری های نوین و همچنین برخی مشکلات و چالش های موجود در خصوص وضعیت ارتباطات ثابت و همراه در مازندران و همچنین نحوه حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و IT پرداخت.

استاندار مازندران و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار در خصوص ایجاد استان هوشمند و دیجیتال با همکاری وزارت ارتباطات در جهت تسهیل امور ارتباطی و مخابراتی مردم و گردشگران به بحث و بررسی پرداختند.

حسینی پور در حاشیه این نشست ضمن با اهمیت خواندن موضوع تکمیل شبکه ملی اطلاعات در کشور و به تبع آن در استان مازندران، دسترسی کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به یک بستر پوشش صوت و اینترنت جزو موضوعات مهم و با اولویت بالا دانست و از آمادگی استانداری مازندران در جهت رفع مشکلات و موانع پروژه های ارتباطی در استان خبر داد.

وی با بیان این که مشکلات موجود در حوزه های توسعه زیرساخت های ارتباطی و همچنین تامین امنیت تجهیزات مخابراتی را با اتخاذ تصمیمات لازم، مرتفع کردیم، افزود: در همین راستا عملیات اجرایی دو پروژه بزرگ متوقف شده ی ایجاد شبکه فیبر نوری در منطقه هزارجریب شهرستان نکا و بخش لاریجان شهرستان آمل آغاز و بزودی افتتاح خواهد شد.

استانداری مازندران در جهت رفع مشکلات و موانع پروژه های ارتباطی در استان آمادگی کامل دارد.

استاندار مازندران در خصوص ماحصل دیدار خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در پایان این دیدار مقرر شد تا کارگروه مشترکی با حضور معاون وزیر ارتباطات، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و برخی دستگاههای اجرایی مرتبط با این پروژه تشکیل و با بررسی و احصاء نظام مسائل استان در حوزه های ارتباطی و فناوری های نوین دیجیتال نسبت به ایجاد ساختار و زیرساخت‌های لازم با استفاده از دانش و توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خارجی اقدامات لازم به‌عمل آید.

شایان ذکر است، این دیدار با حضور باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و اعزی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران برگزار گردید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-08-20 13:36

افزودن دیدگاه جدید