کد مطلب: 

269690

شماره 81 «ماهنامه نسل چهارم» منتشر شد

شماره‌ 81 ماهنامه‌ "نسل چهارم" به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ خردادماه ۱۴۰۱ منتشر و در سراسر کشور توزیع شد.
شماره‌ 81 ماهنامه‌ نسل چهارم

به گزارش سیتنا، هشتاد و یکمین شماره ماهنامه‌ نسل چهارم به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ خردادماه ۱۴۰۱ با محوریت «مگفا، پیشرو در انقلاب صنعتی چهارم» منتشر شد.

سرمقاله این شماره از ماهنامه به قلم دکتر «داوود ادیب» رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با عنوان «هوشمندسازی شهرها نیازمند حمایت مالی دولت برای اجرای پروژه‌های ملی استراتژیک است» به استحضار مخاطبان رسیده است.

در گفت‌وگوی ویژه این شماره از ماهنامه، «حسین مهویدی» مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مگفا با عنوان «به دنبال تعریف طرح‌های بزرگ به ویژه در زمینه انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی و هوشمندسازی در صنایع  و اجرای آن با کمک شرکت‌های دانش بنیان هستیم» و «حمید قاطع» نائب رئیس هیات مدیره مگفا، با عنوان «مگفا می‌تواند نقش واسط در ارائه پروژه‌های کلان فاوا به شرکت‌های دانش بنیان را ایفا نماید» پرداخته اند.

در گفت‌وگوی ماه شماره 81 ماهنامه نسل چهارم، مدیران مرکز گسترش فناوری اطلاعات فاوا به سوالات خبرنگار ما پاسخ دادند. عنوان «مقدمات فنی و مالی ارائه بستر تامین مالی زنجیره ای بر پایه بلاکچین را انجام داده‌ایم» قسمت اول این بخش است که «حمید قاطع» نائب رئیس هیات مدیره مگفا به آن پرداخته است. «وحید رویانیان» معاون فنی و زیرساخت مگفا عنوان «برای ورود به حوزه های جدید فناوری، جذب نخبگان و متخصصان در دستور کار است» پرداخته، «محمدرضا تاج الدین» عنوان «سند سیاست های ملی شهر هوشمند، باعث شکوفایی اقتصادی شهرها، گسترش نوآوری‌ها و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان می‌شود» را مورد بررسی قرار داده است.

در ادامه گفت‌وگوی ماه، «راحله رمضانی»، مدیر یادگیری و آموزش الکترونیک مگفا به عنوان «مگفا در دوران کرونا سهم مناسبی از بازار یادگیری الکترونیک را در دست گرفت» پرداخته، «امیرحسین محمودی» مدیر ذینفعان و مشارکت ها در مگفا عنوان«شبکه ای توانمند از تامین کنندگان و شرکت های دانش بنیان را به عنوان شرکای تجاری بلندمدت ایجاد کرده ایم» بررسی کرده و «مجید عباس زاده» مدیر توسعه کسب و کار مگفا نیز به عنوان «ایجاد کارخانه هوشمند متصل و ارائه خدمات داده کاوی و هوش مصنوعی از جمله برنامه های مگفا است» پرداخته است.

گزارش ویژه این شماره به معرفی «مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)» و مقاله این شماره نیز به موضوع «اهمیت به کارگیری فن آوری اطلاعات در توسعه مدیریت شهری» پرداخته است.

سایر بخش‌های متنوع این شماره از ماهنامه مشتمل بر یک گام به جلو، کنکاش، گام نو، همراه با اپراتورها و همچنین بخش انگلیسی می‌باشد که می‌توانید فایل پی‌دی‌اف را در ذیل ببینید.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه "مسعود فاتح"، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر "مهدی ادیبان"، سردبیر "مونا ارشادی فر" و دبیر تحریریه "زهرا طاهری" می باشند.

پیوستاندازه
PDF icon ماهنامه نسل چهارم13.77 مگابایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2022-06-20 12:57

افزودن دیدگاه جدید