کد مطلب: 

267782

مقابله با کالاهای قاچاق به صورت سیستماتیک

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: مبارزه با کالای قاچاق همت جمعی را می‌طلبد و انجام کار به‌ صورت سیستماتیک بوده و زیرساخت‌های لازم به‌صورت الکترونیکی فراهم‌شده است، اما در کنار آن از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز استفاده می‌کنیم.
 محمدمهدی برادران

به گزارش سیتنا، در پی برگزاری سومین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: تمهیداتی در این خصوص از قبل اندیشیده و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز انجام‌شده است و اکنون اصناف و تولیدکنندگان با این طرح همراه هستند، زیرا هیچ‌کس نمی‌پذیرد کالایی که به‌نوعی با سلامتی مردم و امنیت جانی آن‌ها در تضاد است در کف بازار وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که نظارت‌های لازم در برخی استان‌ها در سطح میدانی آغاز‌شده است، گفت: این هفته نظارت‌ها تشدید می‌شود و نظرسنجی و افکار سنجی نیز در حوزه عمومی مردم انجام‌شده است و این کار تا کسب رضایت‌مندی مردم، تداوم دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: وقتی تصمیمی در این سطح از حاکمیت مبتنی بر قانون می‌گیریم، باید آن را به اجرا در آوریم که در این خصوص ابزارهای لازم برای طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی نیز پیش‌بینی شده است.

برنامه‌ریزی جدی وزارت صمت برای مبارزه با کالای قاچاق و غیراستاندارد در فضای بازار

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد نیز بیان کرد: وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌ریزی جدی برای مبارزه با کالاهای قاچاق و غیراستاندارد را در فضای بازار آغاز کرده‌اند.

اسلام‌پناه با اشاره به برگزاری سومین جلسه از سلسله نشست‌های «ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت، افزود: این جلسه مصوبات خوبی داشته است و امیدوارم این مصوبات در حوزه اجرا برای ایجاد شفافیت و کمک به تولید اثربخش واقع شود.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های ذی‌ربط برای ورود به این موضوع عزم جدی دارند، بیان کرد: در این حوزه نقش رسانه برای فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: با تبیین و ترویج رویکردهای اتخاذشده آینده‌ای بسیار نزدیک به نتایج مثبتی می‌رسیم.

وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق اراده محکم دارد

علی مؤیدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با بیان این‌که شاهد یک اتفاق جدید در مبارزه با قاچاق کالا هستیم، بیان کرد: عزم و اراده محکم در وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای پالایش بازار در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق به‌ویژه در حوزه لوازم‌یدکی خودرو وجود دارد.

مؤیدی خرم‌آبادی با بیان این‌که در این سطح نیازمند آموزش همگانی هستیم، گفت: مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان باید آموزش‌های همگانی لازم را ببینند.

وی با اشاره به این جلسه، بیان کرد: تصمیمات خوبی با حضور وزیر صمت گرفته شد تا بتوانیم اثربخشی حلقه نهایی برای تکمیل طرح را داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-04-10 13:35

افزودن دیدگاه جدید