کد مطلب: 

292285

توانگر: وزارت صمت با چه منطقی مجوز استفاده از برند نوکیا را به یک شرکت داخلی داده است؟

رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه ای به وزیر صمت خواستار ارائه توضیحات لازم درباره اعطای مجوز استفاده از برند نوکیا به یک شرکت داخلی تولیدکننده موبایل شد.
توانگر: وزارت صمت با چه منطقی مجوز استفاده از برند نوکیا را به یک شرکت داخلی داده است؟

به گزارش سیتنا، مجتبی توانگر، رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه ای خطاب به دکتر علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: وزارت صمت با چه منطقی به بهانه حمایت از تولید داخل و با توجیه تحریم‌های خارجی مجوز استفاده از برند نوکیا را به شرکت داخلی تولیدکننده موبایل اعطا کرده است.

متن نامه به شرح ذیل است؛

با سلام و تبریک ماه مبارک رمضان؛ همان‌گونه که مستحضر هستید این روزها اخبار متعددی از فعالیت عجیب یک شرکت داخلی تولیدکننده موبایل در رسانه‌ها منعکس شده که شواهد حاکی از آن است که این شرکت بدون مجوز از سوی برند نوکیا اقدام به تولید و توزیع موبایل های نوکیا می‌کند و مردم طبقه ضعیف به‌عنوان مشتریان اصلی گوشی‌های دکمه‌ای بدون اطلاع از این موضوع اقدام به خرید گوشی‌هایی می‌کنند که نه تنها توسط شرکت نوکیا تولید نشده بلکه از قطعات غیراصل بهره برده است.

نکته عجیب آنکه به‌نظر می‌رسد وزارت صمت به بهانه حمایت از تولید داخل و با توجیه تحریم‌های خارجی مجوز استفاده از برند نوکیا را به این شرکت اعطا کرده است. سوال اینجاست که این مجوز با چه منطقی در اختیار این شرکت قرار گرفته است؟

از سوی دیگر مستحضر هستید که هیچ‌گاه واردات برندهای موبایل متاثر از تحریم‌های ظالمانه متوقف نشده است و نمی‌توان به بهانه تحریم‌ها هر وسیله‌ای را با برندهای مطرح و معتبر جهان تولید و عرضه کنیم و مردم را فریب دهیم. امروز کدام شهروند می‌تواند با سیاست مدیران وزارت صمت به برندهای موجود در بازار ایران اعتماد کند و از صحت و کیفیت و اصالت تولیدات شناخته شده اطمینان داشته باشد؟

جنابعالی حتما مطلع هستید معاهدات بین‌المللی نظیر پروتکل مادرید اجازه سوءاستفاده از برندهای تجاری را نمی‌دهد و اظهارات نسنجیده برخی مقامات در خصوص حمایت از موبایل تقلبی تبعات بین‌المللی برای ایران به همراه خواهد داشت.

هیچ‌گاه واردات برندهای موبایل متاثر از تحریم‌های ظالمانه متوقف نشده است و نمی‌توان به بهانه تحریم‌ها هر وسیله‌ای را با برندهای مطرح و معتبر جهان تولید و عرضه کنیم و مردم را فریب دهیم.

از سوی دیگر لازم است بررسی و توضیح دهید این شرکت با چه ارزی این قطعات را وارد کشور کرده و این قطعات وارد شده که در داخل کشور مونتاژ می‌شود استاندارد و اصل است یا از قطعات غیراصل بهره می‌برند؟ ارز به قیمت قطعات اصل تخصیص می‌یابد یا خیر؟

خواهشمند است در پاسخ‌گویی به سوالات و ابهامات مطرح شده در این پرونده تسریع فرمایید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-03-13 14:26

افزودن دیدگاه جدید