کد مطلب: 

264494

حمایت زیرساخت‌های دیجیتال از توسعه حمل‌ونقل هوشمند در کشور

54 پلتفرم دیجیتال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تولید شد تا مفهوم حمل‌ونقل هوشمند در کشور با شتاب بیشتر و مبتنی بر فناوری‌های نوظهور محقق شود.
حمل‌ونقل هوشمند

به گزارش سیتنا، این محصولات که توسط فناوران داخلی تولید شده‌اند؛ زمینه‌ساز هوشمند شدن صنعت حمل‌ونقل در کشور شده‌اند. فناوران استان تهران با تولید 34، اصفهان با 3 و لرستان هم با 2 محصول در رتبه‌های نخست تولید این محصولات و زیرساخت‌ها قرار دارند.  

یکی از صنایع حیاتی که هوشمندسازی آن به یکی از اولویت‌های ملی تبدیل شده و دولت سیزدهم هم بارها بر آن تاکید کرده، صنعت حمل‌نقل در بخش‌های مختلف هوایی، زمینی، ریلی و غیره است. صنعتی که تقریبا همه مردم با آن سروکار دارند. با توجه به اهمیت این عرصه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با استفاده از توانمندی دانشی و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی که در زمینه فناوری‌های دیجیتال فعالیت می کنند، این روند را سرعت دهد. کاری که تاکنون به ثبت 54 پلت‌فرم دیجیتال در کشور منجر شده است.

محصولاتی که با حمایت معاونت علمی و فناوری به ثبت رسیده‌ و در اختیار کاربران قرار گرفته است. زیرساخت‌هایی که رابطی میان تولیدکنندگان و دریافت‌کنندگان این خدمات محسوب می‌شوند. نرم‌افزار الوپیک، بستری آنلاین برای درخواست پیک موتوری و وانت بار، یکی از این محصولات فناورانه است که توسط شرکتی دانش‌بنیان به تولید رسیده است.

همچنین اوبار (سرویس ترابری  ارتباط بین رانندگان ماشین های سنگین و صاحبان بار)، ترابر (سکوی حمل‌و نقل محموله‌های مبتنی بر کانتینر  و سکوی ساماندهی کانتینرهای خالی در زمان بازگشت به بنادر)، سامانه جامع تاکسی آنلاین و خدمات شهری (اسگاد)، سامانه آسان بار(درخواست حمل بار بین شهری)، اسنپ (خدمات حمل و نقل شهری از طریق اپلیکیشن در فضای مجازی)، سیستم نظارت آنلاین سرویس مدارس(سنام)، پرداختم ( پرداخت آسان کرایه تاکسی با موبایل)، بازارگاه حمل و نقل الکترونیکی ناور و غیره نیز در این حوزه طراحی و تولید شده‌اند.

این زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها از حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار هستند و بازار آنها در کشور توسعه یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-12-20 16:18

افزودن دیدگاه جدید