کد مطلب: 

262659

حرکت پرشتاب استارتاپ های کشورهای همسایه

یک استارتاپ ترک خدمات خود را در اروپا توسعه داده است و یک استارتاپ پاکستانی هم از سرمایه گذاران بین المللی سرمایه جذب کرده است.
حرکت پرشتاب استارتاپ های کشورهای همسایه

به گزارش سیتنا، توسعه بازار کسب وکارهای نوپا و استارتاپ ها در کشورهای همسایه ایران با شتاب در جریان است.  استارتاپ ترکیه ای گتیر فعالیت خود در لیسبون پرتغال را آغاز کرده است و  یک استارتاپ پاکستانی در زمینه خدمات تحویل و لجستیک 2.3 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

دیلی صباح نوشت، پس از همه گیری کرونا، گتیر در چند دوره سرمایه های خوبی جذب کرده و حالا پرتغال به فهرست کشورهایی که خدمات گتیر را دریافت می کنند، اضافه شده است. ناظم سالور، مدیرعامل  این استارتاپ ترکیه ای در توییتر از عرضه خدمات گتیر در لیسبون خبر داده است. پرتغال هشتمین کشور غیر از ترکیه است که گتیر خدمات خود را در آن عرضه می کند. سالور ادعا کرده در نوامبر، خدمات گتیر در ایالات متحده آمریکا هم عرضه می شود.

در آغاز سال جاری میلادی، گتیر وارد بازارهای اروپایی شد و خدمات خود را در انگلستان هم عرضه کرد. این استارتاپ به سرعت توانست کار خود را در هلند، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا توسعه دهد. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، گتیر 150 میلیون دلار معادل 1.27 میلیون لیر سرمایه جذب کرد که ارزش کل سرمایه جذب شده در این استارتاپ را در سال 2021، به بیش از 1.1 میلیارد یورو رساند. گتیر در تلاش است تا ارزش خود را به بیش از 7.5 میلیارد دلار برساند. از ماه مارس سال جاری جذب سرمایه در گتیر آغاز شده و تا شش ماه نخست سال 2021، یک میلیارد دلار سرمایه جذب شده است.

هم چنین استارتاپ پاکستانی رایدر، از سرمایه گذاران جهانی 2.3 میلیون دلار آمریکا سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ در حوزه لجستیک فعالیت می کند و در سال 2019 کار خود را آغاز کرده است.  رایدر خدمات خود را در 80 شهر پاکستان با ایجاد 300 نمایندگی عرضه کرده است. این استارتاپ با تحویل 1.5 میلیون بسته، 93 درصد از سفارش ها را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-10-23 17:02

افزودن دیدگاه جدید