کد مطلب: 

255591

اوبِر به رانندگانش حداقل حقوق، مرخصی و حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر گفته است که برای ۷۰ هزار راننده‌اش در بریتانیا حداقل حقوق، دستمزد مرخصی و تعطیلات، و حقوق بازنشستگی را تضمین می‌کند.
اوبِر به رانندگانش حداقل حقوق، مرخصی و حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، این اتفاق یک ماه پس از آن می‌افتد که دادگاه عالی بریتانیا، رای نهایی علیه اوبر را درمورد وضعیت کاری رانندگان صادر کرد.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی، با شکایت شمار معدودی از رانندگان اوبر در بریتانیا علیه این شرکت آمریکایی بر سر وضعیت کاری رانندگان، پرونده حقوقی تشکیل شد.

اوبر در گفتگو با بی‌بی‌سی تاکید کرده است که تغییر در شرایط کاری رانندگان به معنای افزایش کرایه‌ها نخواهد بود.

با این حال، تحلیلگران گفته‌اند که این شرکت پس از صدور رای مشابه در آمریکا، کرایه‌ها را در ایالت کالیفرنیا افزایش داده است و احتمالا همین کار را در بریتانیا هم خواهد کرد.

اوبر گفته است که در ارتباط با آنچه که حق کارگری نامیده می‌شود، این شرکت "وارد فصل جدیدی می‌شود"، اما بعضی‌ها گفته‌اند که این تغییرات کافی نیست.

با این حال، رهبران اتحادیه‌های کارگری و کارشناسان اشتغال گفته‌اند که این اقدام اوبر پیامدهای گسترده‌ای در زمینه کاری افرادی که خوداشتغال (خویش‌فرما) هستند و به صورت پیمانکار یا آزاد کار می‌کنند، خواهد داشت.

ریچل ماتیسون، وکیل پرونده رانندگان اوبر، رای دادگاه را "یک نقطه عطف بسیار مهم" خواند.

در جلسه دادگاه عالی بریتانیا در ماه گذشته، اوبر استدلال کرده بود که این شرکت یک نهاد ثالث برای رزرو تاکسی است و رانندگان آن خوداشتغال هستند.

اما دادگاه حکم داد که رانندگان در واقع "کارگران" این شرکت هستند؛ این طبقه‌بندی به این معنی است که آنها باید از حداقل حقوق قانونی، دستمزد مرخصی و تعطیلات، و حقوق بازنشستگی برخوردار باشند.

شرکت اوبر در چندین کشور توسط رانندگانش به چالش کشیده شده است، اینکه آیا باید آنها بعنوان کارگر اوبر طبقه‌بندی شوند یا خوداشتغال.

حق کارگر

اوبر که هرگز سودی کسب نکرده است، گفت که تغییر در حقوق رانندگان بریتانیا که اعمال شد، یک حداقل درآمد برای آنها است نه سقف درآمد.

این شرکت گفت که پرداخت‌های جدید علاوه بر بیمه رایگان برای پوشش بیماری، جراحت، زایمان و مرخصی پدری است که از سال ۲۰۱۸ برای همه رانندگان در نظر گرفته شده است.

اوبر در بیانیه خود با اعلام این تغییرات اشاره کرد که "کارگر" یک طبقه‌بندی طبق قانون کار بریتانیا و منحصر به فرد است. به این ترتیب که کارگران، کارمند تمام عیار نیستند اما از حداقل دستمزد، حقوق مرخصی و تعطیلات، و حقوق بازنشستگی برخوردار هستند.

این شرکت گفت که رای اخیر دادگاه عالی بریتانیا مسیر واضح‌تری را برای مدل کار رانندگان فراهم کرده است، طوریکه آنها را از حق و حقوق کارگری برخوردار خواهد کرد، در حالی که همچنان به آنها اجازه می‌دهد تا بصورت انعطاف‌پذیر کار کنند.

در یک نبرد حقوقی طولانی، اوبر پس از شکست در سه دور دادگاه پیشین، سرانجام به دادگاه عالی استیناف کرد. دادگاه عالی حکم داد که اوبر باید رانندگان را از زمان ورودشان به اپلیکیشن تا زمان خروج‌شان، "کارگر" خود بداند.

این یک نکته کلیدی بود، چرا که رانندگان اوبر وقت خود را صرف انتظار رزرو مسافر در اپلیکیشن می‌کردند و در ازای آن حقوقی دریافت نمی‌کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-03-19 01:37

افزودن دیدگاه جدید