کد مطلب: 

251326

اعلام مطالبات پیشگامان خدمات مدیریت پرداخت الکترونیک از صندوق نوآوری و شکوفایی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: تلاش کردیم که خدمات جدید متناسب با نیاز شرکت‌های دانش بنیان طراحی شود و در حال حاضر بالغ بر 60 خدمت در صندوق نوآوری برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور طراحی شده است.
اعلام مطالبات پیشگامان خدمات مدیریت پرداخت الکترونیک از صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش سیتنا، نشست شرکت‌های دانش بنیان برتر با صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تمرکز بر خدمات مدیریت پرداخت الکترونیک با حضور معاون توسعه صندوق نوآوری و 17 شرکت دانش بنیان فعال در این حوزه صبح امروز 28 آبان ماه 99 به صورت وبیناری برگزار شد.

دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست در مورد هدف از برگزاری سلسه نشست‌ها با شرکت‌های دانش بنیان برتر حوزه مدیریت پرداخت الکترونیک گفت: هدف از این نشست تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و ارائه خدمات متناسب با نیاز شرکت‌ها است. تلاش کردیم که خدمات جدید متناسب با نیاز شرکت‌های دانش بنیان طراحی شود و در حال حاضر بالغ بر 60 خدمت در صندوق نوآوری چبرای تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور طراحی شده است.

ملکی‌فر در ادامه در راستای اعزام هیات تجاری برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی، از برپایی پاویون شرکت‌های دانش بنیان در نمایش جیتکس خبر داد و گفت: 20 شرکت در پاویون شرکت‌های دانش بنیان نمایشگاه جیتکس، با حمایت بلاعوض 90 درصدی صندوق نوآوری حضور خواهند داشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی بر امکانات جدید صندوق مبنی بر سرمایه‌گذاری در شتابدهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (CVC) تاکید کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ برای توسعه کسب و کار خود علاوه بر راه‌اندازی شتابدهنده برای جذب نوآوری‌های نوین می‌توانند صندوق‌های پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (CVC) راه‌اندازی کنند تا بتوانند توان فناورانه شرکت را با جذب ایده‌های نوین افزایش دهند. در صورتی که شرکت‌ها این نهادها را تاسیس کنند می‌توانند از خدمات ویژه سرمایه گذاری صندوق برای شتابدهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (CVC) استفاده کنند.

ملکی‌فر در مورد طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان تسهیلات نیز گفت: دلیل طولانی شدن زمان دریافت تسهیلات و رسیدگی به پرونده متقاضیان، وجود تعداد زیاد تقاضا در صف است، به همین منظور صندوق نوآوری برای کوتاه کردن این صف از توان صندوق‌های پژوهش و فناوری برای تقاضاهای زیر 500 میلیون تومان و نظام بانکی کشور برای تقاضاهای بالاتر استفاده می‌کند. در ابتدای طرح مشکلاتی با بانک‌ها وجود داشت اما در حال حاضر روال همکاری با بانک‌ها یکسان‌سازی شده و با توجه به بازخوردهای اخذ شده از شرکت‌ها، همچنان در حال اصلاح است. در طبقه پنجم ساختمان صندوق نیز بانک‌های همکار دفتر دارند و به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

در ادامه مهندس محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات صندوق را تشریح کرد و گفت: شرکت‌های پیشگام بر اساس میزان فروش بالای 10 میلیارد تومان و همچنین میزان اثرگذاری آنها در اشتغال و اقتصاد تعیین می‌شوند. بر این اساس ما در صندوق نوآوری طرح‌های این شرکت‌ها را به‌صورت ویژه بررسی می‌کنیم و تقاضاهای آنها پیگیری می‌شود. در حال حاضر بیش از 60  نوع خدمت در صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان تعریف شده است که می‌توانند برای تامین مالی آنها موثر باشد.

در پایان این نشست، مدیران شرکت‌های دانش بنیان برتر حوزه خدمات مدیریت پرداخت الکترونیک به طرح نظرات و مباحث خود پرداختند.

ایمان اسدی از شرکت رایان پارسی گفت: میزان مبلغ تسهیلات مصوب بسیار پایین‌تر از میزان تقاضای ما است، لطفا در این شرایط بیشتر از قبل حمایت کنید. 

وی همچنین پیشنهاد داد که از صورت وضعیت شرکت‌های دانش بنیان نیز به عنوان ضمانت نامه استفاده شود.

میلانی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه پارسیان متعلق به شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت نیز تقاضا کرد که سقف ارائه تسهیلات بیشتر شود و گفت: در سال‌های اخیر روند ارائه تسهیلات صندوق نوآوری رو به بهبود بوده اما پرداخت مرحله‌ای مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است.

بابک سلطانی از مرکز تحقیقات شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز تقاضا کرد تا حمایت از ایده‌های ملی بیشتر در بین خدمات صندوق قرار بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-18 15:01

افزودن دیدگاه جدید