کد مطلب: 

243448
رئیس هیات‌ مدیره شرکت حلما گستر تلاش، تاکید کرد: همکاری بخش خصوصی، صداوسیما و وزارت ارتباطات برای کاهش معضلات اینترنتی مردم اجتناب‌ناپذیر است.
لزوم همکاری بازیگران اصلی و دارندگان مجوز ارائه‌ی فرکانس، برای کاهش معضلات اینترنتی

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، دکتر محمد تقی بانکی رئیس هیئت‌مدیره شرکت حلما گستر تلاش با ضروری دانستن همکاری بازیگران اصلی و دارندگان مجوز ارائه فرکانس، افزود: مردم به دیتای پرسرعت بیشتری نیاز دارند و ظرفیت فرکانسی اپراتورها اشباع شده است.
وی با اشاره به دو فرکانس موجود ۸۰۰ مگاهرتزی که در اختیار صداوسیماست و فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتزی که در اختیار سازمان تنظیم مقررات و شرکت حلما گسترِ تلاش است، تاکید کرد: کاهش مشکلات اینترنتی مردم و تنها راه برون رفت از این مشکل، استفاده از ظرفیت‌های این دو فرکانس است.
دکتر بانکی یادآوری کرد: شرکت حلما گستر تلاش، کنسرسیومی متشکل از یازده شرکت بزرگ و فعال در حوزه آی سی تی و برنده مزایده فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز است که توسط سازمان تنظیم مقررات و در سال ۹۵ برگزار شد.
وی هرگونه اتلاف منابع و وقت‌کشی در زمینه خلق فرصت‌های جدید را در تضاد با منافع ملی و افکار عمومی دانست و یادآور شد: کشور ما قادر بوده و هست که در بزنگاه‌های تاریخی و با تکیه بر دانش و تخصص مدیران و کارشناسانش از تهدیدها، فرصت بسازد.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت حلما گستر تلاش ادامه داد: تبدیل هرگونه تهدید کرونایی به فرصت در حوزه‌های سلامت، اقتصاد و جامعه در بسترها و زیرساخت‌های آی، سی، تی ممکن خواهد بود.
دکتر بانکی گفت: موانع بیش از ۳ ساله در مسیر استفاده از فرکانس حلما گستر تلاش وجود دارد و علی‌رغم همه‌ی تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف از سازمان تنظیم مقررات تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیدیم و البته امیدوارم در این شرایط حساس، مشکلات پیشین با درایت مسئولان و عنایت وزیر محترم ارتباطات برطرف شود.
دکتر بانکی افزود: به لحاظ فنی، در مکان‌های پر ترافیک و هنگام دریافت دیتای زیاد در گوشی هوشمند، طیف ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز و در محل‌های پراکنده که امکان افزایش BTS نیست در هنگام ارسال دیتا از گوشی هوشمند، طیف ۸۰۰ مگاهرتز نقش مهم‌تری دارند و از ترکیب این فرکانس با فرکانسی همانند ۲ هزار و ۳۰۰ با پهنای باندهای بزرگتر می‌توان ظرفیت و ضریب دسترسی بالاتری را در تکنولوژی LTE به کاربر نهایی ارایه کرد.
وی به تشریح تجربه‌ موفق کشور پهناور هند پرداخت که با برنامه‌ریزی منسجم و اقتدار در عمل توانسته است با راه‌اندازی اپراتور خصوصی جدید 4G و با در اختیار گذاردن ظرفیت فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز در چارچوب مزایده، بسیار درخشان عمل کند. بطوریکه اپراتور جدید التاسیس  JIO در کشور هند ظرف مدت ۳ سال پس از رفع موانع رگولاتوری موفق به ارایه خدمات اینترنت پرسرعت با سرعت ۶۰ مگابیت بر ثانیه به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر خود  شده است و یکی از دستاوردهای مهم آن جایگزینی پرداخت موبایلی بجای استفاده از دستگاه پوز بوده است.

لازم به ذکر است یازده شرکت ندا گستر صبا، حلما گستر خاورمیانه(عصر تلکام)، داده‌پردازی فن‌آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسیان، ارتباطات فرزانگان پارس، افرانت، گسترش ارتباطات مبنا، انتقال داده‌های آسیاتک، پارسان لین ارتباطات و توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان، به عنوان اعضای کنسرسیوم حلما گستر تلاش فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دسته بندی: 

برچسب: 

افزودن دیدگاه جدید

اشتراک در خبرنامه