کد مطلب: 

241604

میلیاردر آمریکایی خواهان حذف زاکربرگ از فیس‌بوک به دلیل حمایت از ترامپ شد

جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی خواهان کناره‌گیری مارک زاکربرگ و شریل سندبرگ، دو مدیر ارشد فیسبوک شده است. او به روزنامه فایننشال تایمز گفته است که امتناع فیسبوک از حذف تبلیغات سیاسی، به انتخاب دوباره دونالد ترامپ کمک می‌کند.
میلیاردر آمریکایی خواهان حذف زاکربرگ از فیس‌بوک به دلیل حمایت از ترامپ شد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، انتشار نامه جورج سوروس به روزنامه فایننشال تایمز با سفر زاکربرگ به اروپا همزمان شده که او قرار است در جریان این سفر خواهان مقررات کم‌رنگ‌تر دولتی شود. پیشنهادهای او چندان از سوی قانونگذاران اروپایی با استقبال مواجه نشده است.

زاکربرگ می‌خواهد تنظیم محتوای مضر روی پلتفرم‌های اینترنت با قوانین موجود حاکم بر رسانه‌ها و شرکت‌های مخابراتی تفاوت داشته باشد.

در پاسخ، تیه‌ری برتون، کمیسیونر صنعتی اروپا گفته است "این ما نیستیم که باید خود را با این شرکت تطبیق دهیم و این (وظیفه) این شرکت است که خود را ما تطبیق دهد."

جورج سوروس که از کمک‌کنندگان مالی به حزب دموکرات است در نامه کوتاه خود به روزنامه فایننشال تایمز نوشته است: "به نظر می‌رسد آقای زاکربرگ به نوعی وارد ترتیباتی برای کمک متقابل با دونالد ترامپ شده که به او برای انتخاب مجدد کمک می‌کند."

او در این نامه نوشت: "فیسبوک نیازی به انتظار برای مقررات دولتی برای متوقف کردن پذیرش تبلیغات سیاسی در سال ۲۰۲۰ تا پس از انتخابات ۴ نوامبر ندارد."

 سوروس بار دیگر پیشنهاد خود را برای حذف مارک زاکربرگ و شریل سندربرگ از چرخه مدیریت فیسبوک را تکرار کرده و گفته است که او از تلاش دولت برای تنظیم مقررات پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌کند اما به باور او، زاکربرگ در استدلال‌های خود برای کنترل بیشتر دولت بر اینترنت، در حقایق "ابهام‌زایی" می‌کند.

جورج سوروس از منتقدان جدی فیسبوک است و در سال ۲۰۱۸ فیسبوک تائید کرد که از طریق به کارگیری یک شرکت، تلاش کرد کارزاری برای بدنام کردن سوروس راه بیاندازد.

خانم سندبرگ در ابتدا منکر اطلاع از چنین کاری شد اما بعد گفت از این ماجرا باخبر بوده و تنها نام شرکت را فراموش کرده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-20 15:15

افزودن دیدگاه جدید