کد مطلب: 

232288

قدیمی‌ترین بانک‌های فعال جهان

یک بانک ایتالیایی، قدیمی‌ترین بانک در جهان است که هنوز فعالیت می‌کند.
قدیمی‌ترین بانک‌های فعال جهان

به گزارش سیتنا به نقل از بنک ریت، با وجود آنکه صنعت بانکداری در جهان قدمت دیرینه‌ای دارد و هزاران سال است که در مناطق مختلف جهان، شکلی از بانکداری رواج داشته است، تقریبا تمامی بانک‌های قدیمی از بین رفته اند و جای خود را به رقبای جدید و قدرتمند داده اند. با این حال هنوز برخی از بانک‌ها توانسته اند که با وجود گذشت قرن‌های مختلف، کماکان سرپا بمانند.

در ادامه با ۱۰ بانک قدیمی جهان که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، آشنا می‌شوید:

۱-بانکا مونته دی پاچی- ایتالیا

این بانک در سال ۱۴۷۲ میلادی در شهر سیه نا با هدف ارائه وام به افراد طبقه فقیر تاسیس شد. این بانک در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ با بانک "آنتونونتا" ادغام شد تا به سومین بانک بزرگ حال حاضر ایتالیا تبدیل شود.

۲- برنبرگ بانک – آلمان

این بانک در سال ۱۵۹۰ میلادی در هامبورگ تاسیس شد. برادران برنبرگ که این بانک را تاسیس کردند، مهاجرانی از بلژیک بودند. این بانک نقشی کلیدی در تقویت اقتصاد بندر هامبورگ ایفا کرده است.

۳-بانک مرکزی سوئد

قدیمی‌ترین بانک مرکزی جهان که مقر آن در شهر استکهلم واقع شده است. این بانک در سال ۱۶۶۸ و از طریق ادغام چند بانک با یکدیگر شکل گرفت.

۴- هوئر بانک- انگلیس

این بانک در سال ۱۶۷۲ میلادی توسط ریچارد هوئر تاسیس شد. بعدها وی به دلیل خدماتش به نظام مالی و بانکی انگلیس مفتخر به دریافت عنوان شوالیه از ملکه شد. اکنون یازدهمین نسل خاندان هوئرها مالکیت این بانک را بر عهده دارند.

۵- متسلر بانک- آلمان

این بانک در سال ۱۶۷۴ توسط یک تاجر نورنبرگی در شهر فرانکفورت تاسیس شد.

۶- بارکلی- انگلیس

یکی از بزرگترین بانک‌های حال حاضر جهان که در سال ۱۶۹۰ توسط جان فریم و توماس گولد تاسیس شد. این بانک نخستین بانک ارائه‌دهنده خدمات خودپرداز بود و در حال حاضر ۴۸ میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.

۷- کوتس- انگلیس

این بانک در سال ۱۶۹۲ توسط یک فرد اسکاتلندی در لندن تاسیس شد. این بانک اکنون یکی از زیرشاخه های بانک "آر بی اس " است.

۸- بانک مرکزی انگلیس

این بانک در سال ۱۶۹۴ تاسیس شد و وظیفه ابتدایی آن، تامین و مدیریت مخارج جنگ با فرانسه بود.

۹- بانک مرکزی اسکاتلند

این بانک در سال ۱۶۹۵ تاسیس شد و ابتدا خدمات خود را منحصر به طبقه ثروتمند و تجار کرده بود. این بانک اولین بانکی بود که اسکناس کاغذی جدید را منتشر کرد.

۱۰- کاخا- اسپانیا

این بانک در سال ۱۷۰۲ در مادرید تاسیس شد. در جریان بحران مالی ۲۰۰۸ این بانک در خطر ورشکستگی قرار گرفت اما با بسته نجات دولت توانست جان سالم به در ببرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-15 21:48

افزودن دیدگاه جدید