کد مطلب: 

232010
معاون وزیر صمت در پاسخ به سیتنا:

علی‌رغم تحریم‌ها، مراکز مبادله‌ی فناوری کره جنوبی و چین در ایران دایر است/ نشست‌های واحدهای تولیدی ایران با طرف‌های کره‌ای و چینی مستمراً ادامه دارد/ بیش از 20 واحد صنعتی کشورمان به منظور آموزش و انتقال تکنولوژی عازم آلمان می‌شوند (+فیلم)

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: علی‌رغم تمام مسائلی که در عرصه‌ی دیپلماسی بین المللی برای ما به وجود آمده است، همواره تفاهم‌ها و تبادل تکنولوژی وجود دارد و در حال حاضر مرکز مبادله‌ی فناوری کره جنوبی و چین در ایران راه‌اندازی شده است.
علی‌رغم تحریم‌ها، مراکز مبادله‌ی فناوری کره جنوبی و چین در ایران دایر است/ نشست‌های واحدهای تولیدی ایران با طرف‌های کره‌ای و چینی مستمراً ادامه دارد/ بیش از 20 واحد صنعتی به منظور آموزش و انتقال تکنولوژی عازم آلمان می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست خبری به مناسبت "روز حمایت از صنایع کوچک" گفت: در واحد‌های صنعتی تامین زیرساخت‌ها یکی از شاخص‌های مهم ماست.

وی ادامه داد: با مدیریت جهادی و عزم ملی و تعامل و همکاری می‌توان زمینه‌ی حضور سرمایه‌گذاران در بخش صنعت را فراهم و بستر‌های لازم برای پیشرفت کشور را مهیا کرد.

صالحی‌نیا افزود: این سازمان و شرکت‌های تابعه با توجه به بسترسازی صنعت و حمایت از تولیدکنندگان، نقشی مهم را در توسعه‌ی صنعت کشور ایفا کرده و با توجه به ایجاد اشتغال در واحد‌های تولیدی برای جوانان می‌توان از این نهاد به عنوان اهرمی مهم در توسعه‌ی اقتصادی و رفع مشکلات نام برد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در حال حاضر 1100 واحد صادراتی داریم که از این تعداد، سهم صادرات آن 4 میلیون دلار بوده و 210 سرمایه گذار خارجی در صنعت‌های ما مشغول کار هستند.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر 68 شرکت مدیریت صادرات فعال است، که کنسرسیوم های مختلف صادراتی در زمینه های مختلف شکل گرفته است.

او به شناسایی 466 خوشه صنعتی اشاره کرد و گفت: 97 خوشه صنعتی به نام وجود دارد که در این حوزه 40 پروژه در مرحله اجراست و در سال های آینده به این رقم اضافه خواهد شد.

صالحی نیا به ایجاد سامانه تخصصی در آموزش در فضای مجازی اشاره کرد و توضیح داد: 32 هزارو 700 واحد برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به صورت کنسرسیوم، خوشه ای و انفرادی شرکت می کنند که تحت حمایت ما هستند.

صالحی نیا همچنین به راه اندازی سامانه ارائه خدمات تکنیکی، عارضه یابی و رفع بهبود شرایط کسب و کار واحد های کوچک در تمام کشور خبرداد و گفت: فعالان و تولید کنندگان با مراجعه به واحد های ارائه خدمات، از خدماتی چون عارضه یابی، بهوبد شرایط تامین مواد اولیه و راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام شده بهره مند شوند.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت راه‌اندازی مراکز مبادله‌ی فناوری در کشور، گفت: در حال حاضر مرکز مبادله‌ی فناوری کره جنوبی و چین را داریم؛ چین اواخر سال گذشته راه اندازی شد و خوشبختانه علی‌رغم تمام مسائلی که در عرصه‌ی دیپلماسی بین المللی برای ما وجود دارد، همواره این تفاهم‌ها و تبادل تکنولوژی وجود دارد.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: در تاریخ چهارم شهریورماه سال جاری هشتمین نشست ما با کره جنوبی در مرکز سئول و با حضور واحدهای تولیدی برگزار خواهد شد. همچنین دو ماه گذشته نشستی را با گروه چینی برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در کنار بحث انتقال تکنولوژی، با مجموعه‌ی GIZ وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در حال پیگیری هستیم و هفتمین گروه ما در شهریور ماه سال جاری عازم آلمان می‌شوند و بیش از 20 واحد صنعتی به مدت 18 روز برای آموزش و انتقال تکنولوژی در آنجا حضور دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-10 12:33

افزودن دیدگاه جدید