کد مطلب: 

230824

گزارش آگهی/ فون واژه؛ راهکار خاص بودن در دنیای شماره تلفن‌ها

فون واژه را می‌توان یک مسیر تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کار و تجارت در نظر گرفت که می‌تواند جایگزین متد انتخاب شماره تماس‌های رند شده یا در کنار آن مورد استفاده قرار بگیرد.
گزارش آگهی/ فون واژه؛ راهکار خاص بودن در دنیای شماره تلفن‌ها!

به گزارش سرویس نیازمندی‌های سیتنا، در دنیای دیجیتالی امروز که هر شخص حداقل از یک دستگاه یا گجت هوشمند استفاده می‌کند، قابلیت شخصی‌سازی سرویس‌ها و ابزارها گزینه بسیار مهمی به شمار می‌رود. این اهمیت را در سیاست‌های شرکت‌های بزرگ هم می‌توان دید که روز به روز امکانات بیشتری در این زمینه برای کاربران خود فراهم می‌کنند، از قابلیت‌های شخصی سازی سیستم عامل‌ها گرفته تا جستجوهای اختصاصی که الگوریتم آنها بر اساس سلیقه و علاقه هر فرد تغییر می‌کند تا مرتبط‌ترین گزینه‌ها را برای او فراهم کند.

این موضوع در صنعت ارتباطات هم به شکل دیگری بروز پیدا می‌کند. مثالی از این موضوع شماره تلفن‌های شخصی‌سازی شده هستند که در بسیاری از کشورها رواج داشته و از آن‌ها استفاده می‌شود که Vanity Number نام گرفته و در ایران هم به «فون واژه» معروف شده‌اند.

این متد در واقع بخشی از شماره تلفن شما را با حروف جایگزین می‌کند. چنین ترفندی بیشتر برای کسب و کارهای بزرگی که می‌خواهند شماره تلفن خود را کاملا شخصی‌سازی کرده تا برای کاربران به یاد ماندنی‌تر شده و به صورتی خاص‌تر جلوه کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های بزرگی در دنیا از فون واژه‌ها استفاده می‌کنند. مثلا شماره تلفن سامسونگ در آمریکا 1800Samsung و شماره تلفن اپل 1800Apple است. حروفی که در این شماره تلفن‌ها وجود دارد هر کدام نمایانگر یک عدد است که با برگرداندن همه حروف به اعداد نظیر آن‌ها، شماره تلفن کامل به دست می‌آید. شاید بپرسید خوب چه استانداردی برای تبدیل حروف به شماره وجود دارد؟

پیشتر استاندارد مورد استفاده کشورهای مختلف برای این تبدیل متفاوت بود اما در چند سال اخیر یک استاندارد واحد برای فون واژه در نظر گرفته شده است. در واقع همان حروفی که روی تلفن‌های خانگی و موبایل‌های صفحه کلیددار استفاده شده و می‌شود، برای تبدیل حروف به شماره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
استفاده از این روش در ایران هم تا حدودی رواج دارد و برخی شرکت‌ها برای شخصی‌سازی شماره تماس‌های خود از آن استفاده کرده‌اند. بگذارید برای اینکه با طرز کار فون واژه بیشتر آشنا شوید از یک مثال استفاده کنیم. مثلا شماره تلفن 0912printer را در نظر بگیرید. اگر حروف آن را به اعداد تبدیل کنیم شماره تلفن 09127746837 به دست می‌آید. در واقع مالک این شماره با استفاده از فون واژه کاری می‌کند که به خاطرسپاری شماره تماسش آسانتر شده و از شماره تلفن‌های دیگری که با 0912 شروع شده متمایز شود. در حال حاضر وب‌سایت‌های ستاره‌سیم و رندترین خدمات مرتبط با فون واژه را در ایران ارائه می‌دهند.

در وبسایت ستاره سیم می‌توانید با ورود به بخش فون واژه از امکاناتی مثل تبدیل فون واژه به شماره، فروش فون واژه و تبدیل شماره به فون واژه استفاده کنید.

در رندترین هم قابلیت تبدیل فون واژه به شماره گنجانده شده و با وارد کردن فون واژه مورد نظرتان می‌توانید شماره متناظر آن را تحویل بگیرید.

با همه این تفاسیر، فون واژه را می‌توان یک مسیر تبلیغاتی برای صاحبان کسب و کار و تجارت در نظر گرفت که می‌تواند جایگزین متد انتخاب شماره تماس‌های رند شده یا در کنار آن مورد استفاده قرار بگیرد. تا به اینجا این متد چندان در میان صاحبان مشاغل فراگیر نشده و ناشناخته مانده است و باید دید که این روش در آینده در کشور ما چه مسیری را طی می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-15 10:28

افزودن دیدگاه جدید