کد مطلب: 

228048
برگزاری جلسه‌ی مشترک با استاندار خراسان جنوبی با هدف راه اندازی چرخه‌‌ی سیلیکون در کشور؛

استاندار خراسان جنوبی: اجرای طرح چرخه‌ی سیلیکون باعث رونق استان می‌شود/ رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات: وجود منابع سیلیس در خراسان جنوبی، فرصت مناسبی برای تولید فیبرنوری و پنل‌های خورشیدی است

با هدف راه‌اندازی چرخه‌ی سیلیکون در کشور، جلسه‌ی مشترک رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات و مسوولان این دانشکده با استاندار و دیگر مقامات استان خراسان جنوبی در محل دانشکده‌ی پست و مخابرات برگزار شد.
با هدف راه‌اندازی چرخه‌ی سیلیکون در کشور؛ جلسه‌ی مشترک رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات با استاندار خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی در جلسه‌ی طرح توجیهی راه اندازی چرخه‌ی سیلیکون در کشور که در محل دانشکده‌ی پست و مخابرات برگزار شد، گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان کم جمعیت ترین استان کشور از محرومیت‌های مختلف زیرساختی برخوردار است، اما در مقابل، این استان پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به ارتباطات مرزی با افغانستان اشاره کرد.

استاندار خراسان جنوبی در عین حال تاکید کرد: علی رغم آنکه چهارمین استان کشور در حوزه‌ی معا‌دن هستیم، اما در این بخش، اقدامات فنی و سیستماتیک صورت نگرفته است.

معتمدیان، افزود: استان خراسان جنوبی به دلیل ۲۲ سال خشکسالی مشکلات فراوانی دارد که یکی از این مشکلات بحث‌ خام‌فروشی است. نگرانی ما در این استان از حیث‌ نگرانی امنیتی، اتصال مرزها به کویر و کوچ مردم از این استان است.

ظرفیت سازی در استان خراسان جنوبی برای فعالیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که دولت از این استان در زمینه های مختلف حمایت کند و‌ در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات هم آماده‌ی همکاری هستیم و در صحبتی که با وزیر محترم ارتباطات هم داشتیم، با تاکید ایشان بر حوزه‌ی ارتباطات، اعلام آمادگی‌ کردیم که با ظرفیت این استان آماده‌ی همکاری در این حوزه هستیم.

معتمدیان، با استقبال از اجرای طرح چرخه‌ی سیلیکون در استان خراسان جنوبی، تاکید کرد: اجرای این گونه طرح ها که باعث رونق استان و ماندگاری جمعیت می شود، برای ما ارزشمند است و مذاکرات اولیه برای پیاده سازی این طرح با دولت محترم انجام شده است و مقامات مسوول در دولت هم در این زمینه موافقت مقدماتی را اعلام کرده اند.

در همین راستا، در این جلسه ضمن بحث پیرامون ارزش افزوده‌ای که اجرای این طرح در شبکه‌ی ارتباطی کشور ایجاد می‌کند، مواردی در خصوص خودکفایی در تولید فیبرنوری و برآورده کردن نیازهای کشور با تولید برق خورشیدی توسط حاضران ارائه شد.

وجود منابع سیلیس در استان خراسان جنوبی؛ فرصتی مناسب برای تولید فیبرنوری و پنل های خورشیدی

دکتر وحید یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات نیز در حاشیه‌ی این جلسه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، توضیح داد: طی سال های گذشته در دانشکده‌ی پست و مخابرات در زمینه‌ی تولید برخی تجهیزات استراتژیک در کشور اقدامات موثری انجام شد که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌ها در حوزه‌ی فیبرنوری و پنل های خورشیدی اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما باید در زمینه‌ی تولید برخی تجهیزات استراتژیک، بتوانیم کل چرخه را در اختیار داشته باشیم. در همین حال، تامین بعضی از پازل‌های این چرخه بنا به دلایل اقتصادی و یا قطعات برای کشور ما سخت است.

یزدانیان افزود: یکی از این تجهیزات استراتژیک، ویفرهای سیلیکونی است که برای ساخت قطعات و تجهیزات ریز الکترونیکی، کاربرد گسترده دارد و سیلیکون برای مغزه‌ی فیبرنوری استفاده می‌شود و اتفاقا ارزش این تجهیزات به همین ویفرهای سیلیکونی است.

وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی، کلیدی است که اساتید دانشکده طی سال‌های گذشته مطالعاتی در این حوزه داشتند. ما در چند استان کشور منابع سیلیس مناسب داریم که می تواند تبدیل به یک مزیت شود که استان خراسان جنوبی هم از آن جمله است، لذا موضوع با استاندار محترم طرح و ایشان نیز استقبال کردند و جلسه‌ی امروز در همین راستا برگزار و موضوعات طرح شد.

یزدانیان تاکید کرد: با توجه به منابع سیلیس در استان خراسان جنوبی امکان استفاده از این ظرفیت وجود دارد و با اجرای این طرح علاوه بر استفاده از این ظرفیت برای کشور می توان به ایجاد اشتغال در منطقه‌ی شرق کشور کمک کرد؛ لذا در جلسات بعدی، قدم های تکمیلی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-04-30 10:54

افزودن دیدگاه جدید