کد مطلب: 

282411

مدیرکل ICT استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با سیتنا مطرح کرد: واگذاری بیش از ۳۵۰۰ پورت فیبرنوری به متقاضیان استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی، گفت: در حال حاضر در برخی مناطق شهری در سه شهر استان شامل بیرجند، قاین و فردوس، امکان واگذاری سرویس FTTH فراهم می‌باشد که تا کنون بیش از ۳۵۰۰ پورت FTTH به متقاضیان در این شهرها واگذار شده است.
مهندس مصطفی بهی

مهندس مصطفی بهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم، ۵۷ سایت جدید راه اندازی و 106سایت موجود ارتقای تکنولوژی پیدا کرده و مجموعاً ۲۵۷ روستا تحت پوشش گرفته‌اند.

وی، ادامه داد: احداث ۹۴ سایت جدید و ارتقای نسل ۳۴ سایت موجود در برنامه اجرا تا پایان سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در استان خراسان جنوبی رایزنی‌ها با شهرداری‌های استان و تعدادی از شرکت‌های FCP انجام شده است و هم اکنون انتخاب اپراتور توسعه فیبرنوری منازل در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سه شهر استان شامل شهر بیرجند، قاین و فردوس در بعضی مناطق شهری امکان واگذاری سرویس FTTH فراهم می‌باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۳۵۰۰ پورت FTTH در شهرهای مذکور به متقاضیان این سرویس، توسط مخابرات واگذار شده است.

بهی پیرامون برنامه توسعه فیبرنوری روستایی و تاثیر فیبرنوری بر کیفیت و پایداری ارتباطات افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده با مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت، 273 کیلومتر فیبرنوری نیز در مسیرهای ارتباطی بین روستاهای استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: با اجرای این میزان فیبرنوری، 35 روستای دیگر استان با بیش از 3300 خانوار،  شامل 14 سایت تلفن همراه و 6 مرکز تلفن روستایی، به شبکه فیبر نوری متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه فاز، تا پایان سال 1403 اجرایی خواهد شد که فاز اول آن به میزان 130 کیلومتر در بخش سرداران نهبندان، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-08 10:46

افزودن دیدگاه جدید