کد مطلب: 

223650
مومن نسب در گفت‌وگو با سیتنا پیرامون انتشار کلیپ "بارداری دختری با دو گیگ اینترنت رایگان"؛

کلیپ یک دقیقه‌ای، گزینشی از یک ساعت برنامه بود/ با راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات، آسیب های فضای مجازی حداقل می‌شود/ چرا قانون جرایم رایانه‌ای اجرا نمی‌شود؟/ ارتباط‌ برخی مسوولان با کف جامعه و مدارس قطع شده/ چرا رقابت اپراتورها بر افزایش فروش اینترنت است؟

رییس مرکز آموزش سواد فضای مجازی، گفت: اگر شبکه‌ی ملی اطلاعات و پروژه‎های اقماری آن راه اندازی شده بود، دیگر این آقاپسر نمی توانست با این اقدام به آن دختر خانم آسیب بزند. 27 هزار پرونده‌ی مفتوح در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی تنها در تهران وجود دارد و این آمار شامل افرادی است که مراجعه کرده‌اند و البته عده ای هستند که این موارد را مخفی می کنند.
کلیپ یک دقیقه‌ای، گزینشی از یک ساعت برنامه بود/ با راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات، آسیب های فضای مجازی حداقل می‌شود/ چرا قانون جرایم رایانه‌ای اجرا نمی‌شود؟/ ارتباط‌ مسوولان با کف جامعه و مدارس قطع شده است/ جرا رقابت اپراتورها بر افزایش فروش اینترنت است؟

روح الله مومن‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتشار کلیپی از وی درباره‌ی "بارداری دختری با دو گیگ اینترنت رایگان" گفت: کلیپ 59 ثانیه ای که پخش شده است از برنامه ای 58 دقیقه ای گرفته شده است، یعنی کمتر از یک دقیقه از یک ساعت برنامه.

وی، ادامه داد: توصیه‌ی جدی من به مخاطبان این است که کل آن برنامه‌ی یک ساعته را ببینید؛ چرا که آن برنامه مقدمه و جمع بندی داشت و برنامه آنقدر خوب جمع بندی شد که بیش از 84 درصد از بینندگان نسبت به برنامه ابراز رضایت کردند و رای مثبت دادند.

مومن نسب، اظهار کرد: همین امر باعث نگرانی عده‌ای شد که منافعشان به خطر افتاد، عملیات روانی راه اندازی شد و حاصل، آن شد که چند ثانیه بعد برخی کانال‌ها و صفحاتی که نگاه کردم تنها سه ثانیه و برخی 59 ثانیه از صحبت‌های من را منتشر کردند.

رییس مرکز آموزش سواد فضای مجازی، خاطرنشان کرد: نهایتا کل بحث در این چند ثانیه مشخص نبود همچنین برخی کانال‌های زرد اهدافشان این است که بیشتر دیده شوند و تعدادی از آنها کلیپی هم گذاشتند که من نیستم و آن شخص بیان کرده بود که خانم‌ها نباید فرماندار شوند، در صورتی که من هیچ‌وقت صحبت سیاسی نکرده‌ام.

وی، افزود: از این فرصت عده ای سوءاستفاده می‌کنند تا اصل بحث شنیده نشود. اصل بحث ما این است که نرم افزارهای خارجی اگر بخواهند در ایران فعالیت کنند باید قانونمند باشند، یعنی در ایران دفتر داشته باشند، سرورهایشان در ایران باشد و طبق قوانین ما عمل کنند و مالیات و عوارضشان را پرداخت کنند. در مورد نرم افزارهای داخلی نیز باید این اجازه به آنها داده شود تا تقویت شوند و بتوانند نیازهای مردم را جواب دهند و فضایی سالم، امن و با کیفیت و ارزان به مردم ارائه دهند.

مومن نسب، ادامه داد: مراجع قانون‌گذار باید قانون‌گذاری کنند چراکه در بحث فضای مجازی مشکلات قانون‌گذاری داریم و قانونی که در حال حاضر وجود دارد قانون جرایم رایانه ای است که سال 81 تدوین شده و سال 88 تصویب شده و هنوز هم اجرا نشده است و به شدت ضعف قانون‌گذاری داریم، لذا نماینده‌های مجلس باید اقدام کنند.

وی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، اظهار کرد: اگر شبکه‌ی ملی اطلاعات و پروژه‎های اقماری آن راه اندازی شده بود، دیگر این آقاپسر نمی توانست با این اقدام به آن دختر خانم آسیب بزند. 27 هزار پرونده‌ی مفتوح در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی تنها در تهران وجود دارد و این آمار شامل افرادی است که مراجعه کرده‌اند و البته عده ای هستند که این موارد را مخفی می کنند. این نشان‌دهنده‌ی این است که اگر ما شبکه‌ی ملی اطلاعات داشتیم و کاربران هویت دار بودند، در آن زمان شخصی نمی‌توانست آسیب بزند و بعد از آن حساب کاربری خود را از بین ببرد و در حال حاضر ممکن است به افراد دیگر نیز آسیب بزند که قابل پیگیری هم نیست.

مومن نسب، گفت: تمام عملیات‌های تروریستی منجمله حادثه مجلس، اهواز و غیره از طریق همین تلگرام به وجود آمده و به هیچ کدام دسترسی وجود ندارد و همچنان در حال فعالیت هستند. این موارد باید کارشناسی شود تا مشخص شود مشکل از کجاست؟ شبکه‌ی ملی اطلاعات باید راه اندازی شود، کاربرها باید مشخص شوند، مراجع آموزشی باید به خانواده‌ها و دانش آموزان آموزش فضای مجازی دهند. تنها مرجعی که در مدارس وجود دارد و در مقطع دهم و یازدهم آموزش داده می شود، آموزش و تفکر سواد رسانه است که معلمی هم ندارد.

رییس مرکز آموزش سواد فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسوولان ما ارتباط‌شان را با کف جامعه و مدارس قطع کرده‌اند و آسیب‌هایی که در آن قشر رخ می دهد را نمی بینند. اینترنت 2 گیگ شروع این کار بوده است و آن پسر مجدد گوشی دختر خانم را شارژ کرده است و در انتها کار را انجام داده است و رد خود را پاک کرده است.

وی، افزود: اگر آقایان در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی حضور یابند، بنده هم پدر آن دختر خانم را می‌آورم و همه ببینیم آیا آقایان می‌توانند فرزندش را به آن پدر برگردانند. این آقا کشاورزی ساده بود که با خیال خودش اینترنت همراه دخترش را فعال نکرده بود، اما با پیامکی اینترنت این دختر خانم فعال می‌شود و اینترنت رایگان به آن داده می‌شود.

مومن نسب، گفت: چرا در کشور ما باید رقابت بر افزایش فروش اینترنت باشد و اینکه مردم از اینترنت بیشتر استفاده کنند چه مزایایی دارد که اپراتورها با تمام قدرت فشار می‌آورند مردم بیشتر از آن استفاده کنند؟ این مباحث را باید با کارشناسان روانشناسی و فنی بررسی کنیم و راهکارها را کنار هم گذاریم و موارد را رفع کنیم. اینها بچه‌های خود ما هستند که قربانی می‌شوند. بنده پیشنهاد می‌کنم قبل از قضاوت درباره‌ی صحبت‌های بنده، کل برنامه‌ی پخش شده را ببینید و بعد نقد کنید.

فیلم کامل سخنان روح الله مومن‌نسب در برنامه‌ی تلویزیونی تب‌تاب

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.8 (5 رای)
سیتنا 1
2019-01-06 17:04

دیدگاه‌ها

تصویر ایرونی
فیلم کامل را لطفاً برای دانلود بذارید. ممنونم
ارسال شده توسط ایرونی در 19 دى 97 - 10:04
تصویر سیدمحمدشهیدی
ایکاش این فیلم خوب را میگذاشتید ما دانلود میکردیم ممنون از زحمات شما
ارسال شده توسط سیدمحمدشهیدی در 18 دى 97 - 10:20
تصویر محمد
من که دارم توی فامیل و اکثریت همکارانم میبینم با تلگرام مخالفند و اکثریت سروش دارند بندرت مثل من تلگرام دارند تلگرام با سروش فرقی نداره فقط تبلیغ و کارشکنی سروش را خراب کرد وقتی اشنای ما میگفت وقتی ایرانی را همه داشته باشی خارجی معنایی نداره
ارسال شده توسط محمد در 18 دى 97 - 10:18
تصویر همون دختره
آقای مومن نسب! دیگه تلویزیون عمومی مسجد محل نیست که هر حرفی خواستی بگی و هیچکس هم بهت گیر نده. حرف غیر مستند زدی، پاش وایسا. این بازتابها بخشیش مافیا و ایناست. بخشی دیگه هم واکنش مردمه
ارسال شده توسط همون دختره در 17 دى 97 - 17:32
تصویر خودش
بابا بیخیال عمومی هر چرتی هست الی واقعیت ؟؟؟
ارسال شده توسط خودش در 18 دى 97 - 10:23
تصویر ایران من
جناب آقای مومن نسب این آمار 84 درصد و آمارهای مشابه رو از کجا میارید اینقدر بش استناد میکنید!؟ حتما ازون آمارگیریهاییست که تو سروش برگزار میکنید و بالای 90 درصد شرکت کنندگان موافق فیلتر تلگرام و... هستند!!! کمی منطق و صداقت بد نیست
ارسال شده توسط ایران من در 16 دى 97 - 21:35
تصویر ش
همه امار های دروغ تلگرام و همه امار های دروغ روحانی رو باور میکنید اما واقعیت را ...!!!!
ارسال شده توسط ش در 18 دى 97 - 10:26

افزودن دیدگاه جدید