کد مطلب: 

218619
آذری جهرمی در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت:

نیروی انتظامی که از مهمترین ارکان مبارزه با قاچاق است از اتصال به زیرسامانه‌ها خودداری می‌کند/ نگهداشت اطلاعات بزرگترین جرم و عامل جرایم دیگر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: به نظر من بزرگترین جرم که عامل بسیاری از جرم‌های دیگر است همین نگهداشت اطلاعات و عدم اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌ها است که باید به صورت جدی پیگیری شود.
نیروی انتظامی که از مهمترین ارکان مبارزه با قاچاق است از اتصال به زیرسامانه‌ها خودداری می‌کند/ نگهداشت اطلاعات بزرگترین جرم و عامل جرایم دیگر است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت ایران، گفت: برخی از دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی که از مهمترین ارکان مبارزه با قاچاق است از اتصال به زیرسامانه‌ها به دلایل مختلف خودداری می‌کند؛ این در حالی است که برخی دیگر از دستگاه‌های دولتی نیز از این امر خودداری می‌کنند در حالی که اتصال به این زیر سامانه‌ها باعث کاهش فساد می‌شود.

وی افزود: ما حتما به عنوان یک دستور حاکمیتی و یک مسوول دولتی بر این امر پافشاری خواهم کرد؛ چراکه امروز دلیلی برای نگهداری اطلاعات وجود ندارد و به نظر من این موضوع باید به عنوان یک فساد مطرح شود و اگر بخواهیم جرم انگاری کنیم باید نگه داشت اطلاعات و عدم تبادل آن را به عنوان جرم در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: به نظر من بزرگترین جرم که عامل بسیاری از جرم‌های دیگر است همین نگهداشت اطلاعات و عدم اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌ها است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

گفتنی است؛ امروز مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. این سامانه ها شامل سامانه جامع تجارت، سامانه شناسه کالا، سامانه یکپارچه انبارها و مراکز نگهداری کالا و سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری بازرگانان، همچنین زیرساخت اعتباری خوشه تجارت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-09-29 13:47

افزودن دیدگاه جدید