کد مطلب: 

199535

استفاده از ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی در تحریک اشتغال

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی صندوق پایداری است و به لحاظ کیفی بهترین صندوق بیمه ای است، عنوان کرد: توصیه ام این است که در سال ۹۶ در تنظیم بازار کار شاهد مداخلات بیشتری از سوی تامین اجتماعی باشیم.
استفاده از ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی در تحریک اشتغال

به گزارش سیتنا، دکتر  ابوالحسن فیروزآبادی در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هیچ بعدی در جوامع بالاتر از امنیت نیست، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان تامین کننده امنیت اجتماعی از مهمترین سازمان های کشور است و نقش بزرگی درحوزه سلامت و درمان مردم ایفا می کند.
وی افزود : با توجه به اینکه انسال سال اقتصاد مقاومتی است، این سازمان نقش مهمی هم در اقتصاد کشور دارد و بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع انجام می دهد. علاوه بر این در بازارهای اقتصادی و صنعتی کشور نقش مهمی دارد.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برچسب خصولتی به تامین اجتماعی زده می شد و سوءاستفاده هایی صورت می گرفت گفت: اکنون بسیاری از مشکلات سازمان حل شده است. شاهد بودیم که این سازمان در سال های گذشته میان دعوای سه قوه قرار گرفته بود اما در این دولت از طوفان بیرون آمد و به ساحل امن رفت.
فیروزآبادی با بیان اینکه تامین اجتماعی علی رغم مشکلات، صندوق پایداری است و به لحاظ کیفی بهترین صندوق بیمه ای است، عنوان کرد: توصیه ام این است که در سال ۹۶ در تنظیم بازار کار شاهد مداخلات بیشتری از سوی تامین اجتماعی باشیم. ظرفیت هایی در سازمان وجود دارد که می تواند در تحریک اشتغال موثر باشد. وظیفه شرعی و ملی ما ورود به امر ایجاد اشتغال است و تامین اجتماعی به عنوان بازوی مهم وزارت کار می‌تواند عمل کند.
وی افزود: توسعه بازارکار در کشور در ارتقای تامین اجتماعی هم اثر فراوانی دارد و از هرجهت دارای منفعت است.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هر سازمان بزرگی ارتباط با مردم یکی از مهمترین منابع محسوب می شود اظهار کرد : عبارت مردم شامل شرکای اجتماعی و دولت و شرکتهاست و ماموریت سازمان که تامین امنیت اجتماعی است را به نتیجه می رساند.
به گزارش ایسنا، قائم موهبتی معاون امور استان های سازمان تامین اجتماعی نیز  با بیان اینکه سازمان برخوردار از برنامه راهبردی ۵ ساله است گفت : این یک اتفاق مبارک است و مبتنی بر برنامه ۵ ساله برنامه سال ۹۶ سازمان تدوین، ابلاغ و آماده اجراست.
وی افزود: این اقدام طی ۱۲ سال گذسته نظیر نداشته است و با همت کارشناسان سازمان تهیه شده و از قابلیت اجرایی برخوردار است.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از سیاسی شدن ساختارهای اداری و سازمانی و انتصاب افرادی که شایستگی لازم را ندارند گفت: در دولت قبل شاهد بودیم که مدیرانی وارد سازمان شدند. در آن دوره هشت مدیرعامل عوض شد و نشان دهنده بی ثباتی بود آن هم در سازمانی که رکن مهم امنیت اجتماعی است.
وی افزود: کشورهایی که توسعه یافته اند سه اصل را پشت سر گذاشته اند. این سه اصل که چه کسی مسوول است، چگونه باید عمل بکند و چگونه باید پاسخ دهد. کار باید در جهت اهداف سازمانی انجام شود و مدیران حق ندارند بر اساس منافع و سلایق خود خارج از دایره اهداف حرکت کنند.
پزشکیان ادامه داد: اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای برنامه راهبردی لست و مسوولان اجرای این برنامه مشخص هستند و در برابر آن پاسخگو هستند اقدام خوبی است. قدرت در نگاه انسان و در چشم اندازی است که دارد و رهبران سازمانی باید نگاه باز و متعالی داشته باشند تا مجموعه را بالا ببرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-21 19:31

افزودن دیدگاه جدید