کد مطلب: 

190923

اعلام آمادگی استونی برای انتقال تجربیات حوزه‌ی فاوا به ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به فنلاند سفر کرده است، با وزیر امور اقتصادی و زیرساخت‌های استونی دیدار و گفت‌وگو کرد.
اعلام آمادگی استونی برای انتقال تجربیات حوزه‌ی فاوا به ایران

به گزارش سیتنا، در این دیدار دکتر واعظی با اشاره به سفر ابتدای سال جاری وزیر امور خارجه و جمعی از فعالان کشور استونی به ایران، گفت: سفر وزیرخارجه استونی و مذاکرات وی در تهران راهبردی و اثرگذار بود.

واعظی پیشرفت‌های استونی را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات چشمگیر توصیف کرد و گفت: کشور استونی با استقرار دولت الکترونیک زمینه تسهیل در زمینه های مختلف مانند حمل و نقل، خدمات بانکی، سلامت و بهداشت، امور شخصی، نظام مالیاتی، خدمات آموزشی و گممرکی و... برای مردم خود ایجاد کرده است.

وی با ابراز تمایل ایران به همکاری با کشور استونی در همه زمینه‌ها از جمله در خصوص دولت الکترونیک، گفت: ایران آمادگی و تمایل دارد تا با بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.

واعظی در ادامه افزود: بخش خصوصی دو کشور می توانند به تبادل تجربیات و انتقال تکنولوژی در زمینه های مختلف و از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات بپردازند.

در ادامه این دیدار کریستین میچل، وزیر امور اقتصادی و زیرساختی استونی با بیان برخی ویژگی های ایران، گفت: ایران کشوری پهناور، دارای منابع غنی طبیعی و انسانی است که استونی تمایل زیادی به همکاری با این کشور تاثیرگذار دارد.

وی عمده همکاری را اقتصادی خواند و گفت: ما نیز مایل هستیم در زمینه اقتصادی و ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنیم و در این زمینه آماده ایم تا موانع احتمالی بوروکراتیک و اداری مانند تسهیلات بانکی را رفع و شرایط را هموار کنیم.

وزیر اقتصاد استونی، ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات را مهمترین اولویت استونی دانست و افزود: در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی انجام دادیم تا شهروندان استونی دسترسی کاملی به آخرین تکنولوژی روز دنیا داشته باشند و آماده ایم که این تجارب و دستاوردها را در اختیار ایران قرار دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-09-15 19:11

افزودن دیدگاه جدید