کد مطلب: 

288103

تعیین شرایط پذیرش یوروی دیجیتال در استونی

کمیته امور اقتصادی اتحادیه اروپا که برای بحث در مورد مواضع استونی در مورد پیشنهادات برای پذیرش یوروی دیجیتال تشکیل جلسه داده بود، با نظر دولت استونی در خصوص پذیرش یوروی دیجیتال برنامه‌ریزی شده، تنها پس از آماده‌سازی کامل موافقت نمود.
تعیین شرایط پذیرش یوروی دیجیتال در استونی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کمیته امور اقتصادی اتحادیه اروپا (Riigikogu) که برای بحث در مورد مواضع استونی در مورد پیشنهادات برای پذیرش یوروی دیجیتال تشکیل جلسه داده بود، با نظر دولت استونی در خصوص پذیرش یوروی دیجیتال برنامه‌ریزی شده، تنها پس از آماده‌سازی کامل موافقت نمود.

این کمیته، تصمیم گرفت که مواضع دولت این کشور را در مورد پیشنهادات کمیسیون اروپا در مورد ارز واحد، از جمله موارد مربوط با یوروی دیجیتال، تأیید کند. یوروی دیجیتال در واقع پاسخ اتحادیه اروپا به طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های ایمن پرداخت الکترونیکی بخش خصوصی خواهد بود.

اتحادیه اروپا می‌گوید که در حال توسعه یوروی دیجیتال به عنوان راهی برای پرداخت از طریق تلفن به جای استفاده از پول نقد است. بر اساس گزارش‌ها، یوروی دیجیتال برای پرداخت در مواردی که پرداخت‌های کارتی انجام نمی‌شود یا در دسترس نیست و همچنین هنگام خرید آنلاین قابل استفاده خواهد بود.

کمیته امور اقتصادی اتحادیه اروپا معتقد است قبل از پذیرش یوروی دیجیتال، خطرات سیاسی و قانونی و همچنین تقسیم عادلانه هزینه‌ها باید به طور کامل تجزیه و تحلیل شود. این کمیته خاطرنشان کرد که بانک مرکزی استونی (Eesti Pank)، پس از تصویب یوروی دیجیتال، موظف به ارائه خدمات ضروری خواهد بود و استفاده از ابزار پرداخت جدید برای بانک‌ها، اجباری و برای مصرف‌کنندگان رایگان خواهد بود. در همین حال، محدودیت‌هایی نیز در اندازه معاملات به عنوان راهی برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم اعمال خواهد شد.

پذیرش یوروی دیجیتال بین سال‌های 2027 تا 2030 برنامه‌ریزی شده است و در حالی که در ابتدا فقط در منطقه یورو عرضه می‌شود، در بلندمدت استفاده از آن ممکن است در مناطق دیگر نیز قابل اجرا باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-29 12:34

افزودن دیدگاه جدید