کد مطلب: 

189444

توئیت همسر دونالد ترامپ در پاسخ به اتهام تخلف ویزایی

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ در پاسخ به ادعاهای طرح شده در مورد چگونگی روند مهاجرت او به آمریکا گفته 'در تمامی مراحل پیرو قانون و مقررات مهاجرت بوده' است.
توئیت همسر دونالد ترامپ در پاسخ به اتهام تخلف ویزایی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، ملانیا که همسر سوم دونالد ترامپ است پیش از ازدواج با این میلیاردر نیویورکی و مالک یکی از بزرگترین شرکت‌های ساخت و ساز در آمریکا، به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و از همین طریق هم به آمریکا آمد.

در چند روز اخیر رسانه‌های آمریکایی در مورد نوع ویزای اولیه و پروانه کار ملانیا ترامپ در سال‌های نخست ورود او به آمریکا (اوسط دهه ۹۰ میلادی) ابراز تردید کرده‌اند.

در پاسخ به این گزارش‌ها، خانم ترامپ روز پنجشنبه (چهارم اوت - ۱۴ مرداد) در توییتی نوشته: "در روزهای اخیر گزارش‌های نادرست متعددی در مورد نحوه مهاجرت و قانونی بودن اقامت من در سال‌های گذشته منتشر شده است. بگذارید قضیه را روشن کنم: من در تمامی این سال‌ها کاملا تابع قوانین بوده‌ام. همین و بس. هر ادعایی بر خلاف این واقعیت ندارد. من در ژوئیه سال ۲۰۰۶ با افتخار و غرور شهروند آمریکا شدم و در بیست سال گذشته خوشبخت بوده‌ام که در این سرزمین بزرگ زندگی و کار کرده‌ام و خانواده تشکیل داده‌ام."

این گمانه‌زنی‌های جدید پس از آن اوج گرفت که نشریه نیویورک پست چند روز پیش مجموعه‌ای از عکس‌های برهنه ملانیا ترامپ را منتشر کرد که مربوط به سال ۱۹۹۵ بود.

این در حالی است که خانم ترامپ می‌گوید کار خود به عنوان مدل در نیویورک را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرده است.

گزارشگران اکنون این سوال را پیش کشیده‌اند که ملانیا از طریق چه نوع ویزایی به آمریکا وارد شده و آیا در هنگام تهیه این مجموعه عکس‌ها و سپس آغاز به فعالیت در نیویورک، اجازه کار و اقامت در آمریکا را داشته است.

طرح این گمانه‌زنی‌ها به دردسری تازه برای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی بدل شده چرا که او بارها در جریان کارزارهای خود به قوانین مهاجرت تاخته و کشیدن دیوار میان آمریکا و مکزیک و ممنوعیت موقت ورود مسلمانان را از سیاست‌های محوری خود در صورت ورود به کاخ‌سفید خوانده است.

در همین حال، پائولو زامپولی، مالک یک شرکت مدلینگ گفته او در سال ۱۹۹۶ به عنوان حامی و ضامن ملانیا برای اخذ ویزای اچ۱بی اقدام کرده است.

این نوع ویزای غیرمهاجرتی به کارفرمایان و گروه‌های اقتصادی در آمریکا اجازه می‌دهد برای افراد ماهر و برجسته درخواست ویزا و مجوز کار کنند.

همزمان ملانیا ترامپ گفته بوده که در آن سال‌ها، ناچار بوده هر چند ماه یک بار برای تمدید ویزا و پروانه کار به زادگاهش، اسلوانی، بازگردد. این اظهارات هم بر گمانه‌زنی‌های پیرامون چگونگی مهاجرت او به آمریکا دامن‌زده چرا که ضرورت خروج و ورود مکرر به خاک آمریکا معمولا برای کسانی است که ویزای آنها از نوع گردشگری یا بازرگانی است.

دونالد ترامپ در نطق‌های انتخاباتی خود از صدور ویزای اچ۱بی به شدت انتقاد کرده بود و آن را زمینه‌ساز تخلف و دور زدن قوانین مهاجرت خوانده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-05 14:33

افزودن دیدگاه جدید