کد مطلب: 

294434

تازه‌های بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره «هزار تو» برلین

سیزدهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای مستقل «هزارتو» یا «اِ مِیز»‌ روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در برلین، پایتخت آلمان پایان می‌یابد. این جشنواره جایی است برای کشف آخرین بازی‌های ویدئویی مستقل و ابتکاری. این رویداد تمام تازه‌های دنیای بازی های مستقل را به نمایش می گذارد و سازندگان ‌بازی‌های تجربی و واقعیت مجازی، هنرمندان دیجیتال، نوازندگان و دیگر هنرمندان و مبتکران از کشورها و شرکت‌های مستقل مختلف را گردهم آورده است.
تازه‌های بازی‌های رایانه‌ای در جشنواره «هزار تو» برلین

به گزارش سیتنا از یورونیوز، سیزدهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای مستقل «هزارتو» یا «اِ مِیز»‌ روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در برلین، پایتخت آلمان پایان می‌یابد. این جشنواره چهار روزه جایی است برای کشف آخرین بازی‌های ویدئویی مستقل و ابتکاری.

این رویداد تمام تازه‌های دنیای بازی های مستقل را به نمایش می گذارد و سازندگان ‌بازی‌های تجربی و واقعیت مجازی، هنرمندان دیجیتال، نوازندگان و دیگر هنرمندان و مبتکران از کشورها و شرکت‌های مستقل مختلف را گردهم می‌آورد.

یکی از شرکت‌کنندگان کلِر کونگ است که با بازی تعاملی خود به نام «بیتوین» از نیویورک آمده است.

«بیتوین» بازیکنان را از صفحه رایانه دور می‌کند. این بازی دارای دوربینی است که افراد را که دست یکدیگر را گرفته‌اند تشخیص می‌دهد. سپس دوربین دیگری بازی را روی زمین پخش می‌کند و بازیکنان باید در اشکال و مربع‌هایی که روی زمین دیده‌ می‌شود با هم بازی را پیش ببرند.

کِلِر در این باره توضیح می‌دهد: «می‌خواستم مردم را وادار به لمس کردن کنم، زیرا من خجالتی هستم و خودم هم به نوعی از تماس و لمس می‌ترسم. بنابراین، می‌خواستم راهی پیدا کنم که از طریق خلق یا بازی با این مسئله سر و کله بزنم و آن را حل کنم.»

بازی دیگری که در این دوره از جشنواره هزارتو ارائه شده بازی «تشریح عشق» است.

در آن، دو پزشک در حین عمل بر روی یک بیمار، در مورد رابطه خود صحبت می‌کنند. شاید ایده جدید این بازی توجه علاقه‌مندان را به یک ژانر نو جلب کند.

فی ماگاس، پژوهشگر حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای بررسی تازه‌های این حوزه به «هزارتو»‌ آمده است. او چند سالی است مجذوب بازی‌های مستقل است و در این باره می‌گوید: «به نظر من تنوع زیادی در این بازی‌ها وجود دارد. پلت‌فرم‌های معمولی نسبتا استاندارد هستند. اما به اعتقاد من، چنین بازی‌های خلاقانه‌ای جذاب‌تر هستند.»

جشنواره هزار تو از سال ۲۰۰۸ تاکنون، به استثنای سال‌های همه‌گیری کووید، برگزار می‌شود و یکی از مهم‌تری رویدادهای این حوزه از بازی‌های رایانه‌ای است.

تورستن ویدمن، موسس و مدیر این جشنواره درباره برگزاری آن چنین می‌گوید: «مردم محتوی بیشتری می خواهند. نه فقط صرفا برای سرگرمی، بلکه بازی‌های انعکاسی و هوشمند. درست مثل یک کتاب یا یک فیلم خوب.»

ویدمن ادامه می‌دهد: «ما این سوال را نمی پرسیم که «چه چیزی بهترین فروش را دارد»؟ صنعت بازی می‌خواهد فروش کند و من این را درک می‌کنم. ولی ما نمی خواهیم فقط فروش داشته باشیم، بلکه می خواهیم محتوای خوب نشان دهیم. می‌خواهیم دنیا را با بازی‌هایمان متحول کنیم.»‌

جشنواره هزارتو روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار کرد و تا روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-10 17:47

افزودن دیدگاه جدید