کد مطلب: 

187655
در واکنش به مصوبه‌ی اخیر شورای عالی فضای مجازی؛

تصمیم عجیب تلگرام برای خداحافظی با کاربران ایرانی؟!

صفحه‌ای که ادعا شده وابسته به تلگرام است ولی صحت آن برای خبرنگار سیتنا تایید نشده، نوشته است: نمی‌توانیم با تصمیم شورای عالی فضای مجازی ایران مبنی بر انتقال سرور به داخل ایران موافقت کنیم و احتمالا فقط تا یک سال دیگر بین ایرانیان خواهیم بود.
تصمیم عجیب تلگرام برای خداحافظی با کاربران ایرانی؟!

به گزارش سیتنا در واکنش به مصوبه‌ی اخیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر الزام به انتقال اطلاعات کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام به داخل کشور، صفحه‌ای که ادعا شده وابسته به تلگرام است متنی با این مضمون منتشر کرد: نمی‌توانیم با تصمیم شورای عالی فضای مجازی ایران مبنی بر انتقال سرور به داخل ایران موافقت کنیم و احتمالا فقط تا یک سال دیگر بین ایرانیان خواهیم بود، زیرا کاربرها در این صورت ترجیح می‌دهند از سایر پیام رسان‌ها استفاده کنند.

گفتنی است؛ بر اساس مصوبه‌ی اخیر شورای عالی فضای مجازی، شرکت های خارجی پیام رسان که در داخل ایران فعالیت دارند، برای ادامه‌ی فعالیت خود ملزم خواهند شد تا همه‌ی اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل ایران منتقل کنند. از این رو شبکه‌ی تلگرام نیز باید اطلاعات کاربران ایرانی را به داخل کشور منتقل کند.

پیش از این نیز دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درخواست برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران خبر داده بود.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-30 23:03

افزودن دیدگاه جدید