کد مطلب: 

185229
سخنگوی شرکت مخابرات ایران:

چندین برابر بدهی به شرکت زیرساخت از دولت و ملت طلبکاریم

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اشاره به بدهی این شرکت به شرکت ارتباطات زیرساخت، عامل اصلی این وضعیت را وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات دانست و افزود: این وزارتخانه به دلیل جلوگیری از افزایش تعرفه مخابرات باعث بروز این گونه مشکلات شده است؛ چون اگر تعرفه مخابرات نیز همانند سایر تعرفه ها در حوزه های مختلف اصلاح می شد، قطعا با کمبود منابع مواجه نمی شدیم و با شرکت ارتباطات زیرساخت نیز مشکلی نداشتیم.
چندین برابر بدهی به شرکت زیرساخت از دولت و ملت طلبکاریم

به گزارش سیتنا، دکتر داوود زارعیان در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم در تشریح علت بدهکاری شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت و دلیل عدم پرداخت این بدهی، با تاکید بر اینکه ما منکر بدهی به شرکت زیرساخت نیستیم ، افزود: طبیعی است شرکت های بزرگ همیشه تعاملات گسترده ای با هم داشته باشند. اگر فرض کنیم بدهی 300 میلیارد تومانی به شرکت ارتباطات زیرساخت داریم، در مقابل هزار و 300 میلیارد تومان از دولت و ملت طلبکاریم و شایسته نیست که برخوردهای رسانه ای و یا قطع شبکه و امکانات را در پیش بگیریم، چون مخابرات  تحت هر شرایطی بدهی خود را پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مشکلات بین مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت حل می شود چون در غیراین صورت زیان آن متوجه  کشور خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در عین حال بیان کرد: وجود مسایل و مشکلات مالی در شرکت های بزرگ امری طبیعی است و با تعامل قابل حل است؛ ممکن است در برخی صورتحسابها اختلاف داشته باشیم اما در اصل موضوع که پرداخت پول به زیرساخت است، صحبتی نداریم. 

وی ادامه داد: اگر شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند ما را قطع کند  در مرحله اول خودش متضرر می شود چون بخش عمده پهنای باند خریداری شده از خارج به ما فروخته می شود و از سویی مشترکان نیز متضرر می شوند و طرف دیگر این موضوع خود مخابرات است که به دلیل از دست دادن مشتریان ضرر می کند.

زارعیان ، بهترین راهکار در این زمینه را گفت و گو  و تعامل دانست و در عین حال تاکید کرد: باید بتوانیم مسایل را به خوبی حل و فصل کنیم و خوشبختانه  کارها نیز به خوبی پیش رفته و امیدواریم  این روند مثبت تر هم شود.

وی  در ادامه از پرداخت اقساطی و ماهیانه بدهی مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و افزود: البته اگر تعرفه های مخابرات اصلاح شود می توانیم تمام بدهی را به صورت یکجا پرداخت کنیم.

وی درباره انحصار واردات پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت نیز توضیح داد: به طور کلی انحصار در هیچ بخشی خوب نیست و در حوزه پهنای باند هم باید انحصار واردات شکسته شود و نباید فقط  یک شرکت اجازه واردات پهنای باند را داشته باشند.

سخنگوی شرکت  مخابرات ایران ادامه داد: اگر انحصار پهنای باند شکسته شود طبیعی است با ورود بخش خصوصی فضای رقابتی تری فراهم شده و همین موضوع به دنبال خود کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر ایجاد فساد در انحصار، تاکید کرد: ما از شرکت ارتباطات زیرساخت رضایت داریم و در صورت امضای تفاهم نامه سطح کیفی خدمات و یا ضمانت نامه کیفیت خدمات (SLA)  که قرار است تا پایان سال جاری نهایی شود بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود.

گفتنی است؛ مهندس محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخشی از گفت و گو با شماره پنجم ماهنامه نسل چهارم، گفته بود: "در حال حاضر بیش از 400 میلیارد از مخابرات طلبکاریم. از اول امسال تقریبا پرداختی از طرف شرکت مخابرات ایران انجام نشده است؛ در حالی که سال های قبل بسیار مرتب پرداخت ها انجام می شد و الان این موضوع باعث شده که شرکت ارتباطات زیرساخت در بحث گردش مالی دچار مشکلات بسیار عظیمی شود. اصلا ما را در اولویت پرداختشان نمی گذارند. ما هم از آن طرف یک سری محدودیت هایی داریم. الان در بخش تلفن ثابت بین الملل دچار مشکل شدیم، چراکه ما با بین الملل طرف حساب هستیم؛ یعنی ارتباطاتی که از اینجا برقرار می شود ما را بدهکار می کند. ما الان بیش از 180 میلیون یورو به بین الملل بدهکار هستیم که تا حالا به علت بسته بودن سوییفت باقی مانده است. از آن طرف این درآمدها توسط مخابرات جمع شده و پرداخت نمی کنند. این موضوع در حال حاضر یکی از چالش های ماست". 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-02-27 14:17

افزودن دیدگاه جدید