کد مطلب: 

181277
جهانگرد در بهره برداری از بزرگترین مرکز داده اسلامی کشور، خبر داد:

افزایش 10 برابری حجم ترافیک اطلاعاتی در کشور با راه‌اندازی نسل سوم

معاون وزیر ارتباطات، گفت: سال گذشته در شهریورماه نزدیک به 60 ترابایت حجم ترافیک اطلاعاتی در کشور وجود داشت اما با راه اندازی نسل 3، طی یک سال اخیر این میزان 10 برابر شده است.
افزایش 10 برابری حجم ترافیک اطلاعاتی در کشور با راه‌اندازی نسل سوم

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس جهانگرد، در آیین بهره برداری از نخستین و بزرگترین مرکز داده اسلامی کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر حدود 12 شبکه تصویری اسلامی در قم اقدام به تولید محتوا می کنند که اینگونه اقدام ها موجب اشاعه تفکر دینی و اسلامی در سطح دنیا می شود.

وی افزود: مرکز داده قم می تواند محلی باشد برای انباشت این نوع از دانش و توسعه آن در سطح جهانی که به واسطه آن، معارف اسلامی و زبان فارسی در جهان انتشار پیدا کند.

معاون وزیر ارتباطات، خاطرنشان کرد: در آغاز به کار دولت 90 درصد ترافیک اطلاعات داخلی در خارج کسور میزبانی می شد ،اما هم اکنون و با اقدامات انجام شده 40 درصد ترافیک اطلاعات داخلی در کشور میزبانی می شود و همین امر موجب شده تا رتبه نخست میزبانی میزبانی اطلاعات در داخل در خاورمیانه به ایران اختصاص پیدا کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران تصریح کرد: در صورت ایجاد مراکز داده با کیفیت و معرفی آن در سطح بین المللی می توانیم به گلوگاه اطلاعاتی تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه بدون مراکز داده نمی‌توانیم، شبکه ملی مناسبی در فضای مجازی داشته باشیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه خود در خصوص برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به این حوزه داشته اند به طوری هفت به طور مستقیم به تکالیف این بخش اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در حوزه های دیگر هم به طور غیر مستقیم به این حوزه اشاره شده به نحوی که سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور به این حوزه امتنان دارد.

مهندس جهانگرد با بیان این مطلب که پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری و دولت در دستور کار جدی وزارت ارتباطات قرار دارد، گفت: هم اکنون اقدام های بسیار خوبی نظیر راه اندازی نسل 3 تلفن همراه و ایجاد زیرساخت های ارتباطی به منظور ایجاد شبکه مورد نیاز در این بخش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در اوایل سال آینده نزدیک به 40 میلیون نفر از جمعیت کشور از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، تصریح کرد: هر فرد در طول روز چند صد کیلو بایت اطلاعات تولید می‌کند به طوری که سال گذشته در شهریورماه نزدیک به 60 ترابایت حجم ترافیک اطلاعاتی در کشور وجود داشت اما با راه اندازی نسل 3، طی یک سال اخیر این میزان 10 برابر شده است.

وی  با تاکید بر اینکه حرکت جامعه به سمت استفاده از تجهیزات هوشمند می‌تواند در تهیه آمارهای جامع برای بخش‌های مختلف، نقش موثری داشته باشد، ابراز کرد: شهر قم می‌تواند به قطب تولید معارف دینی در فضای مجازی تبدیل شود، زیرا هر روز محتوای دینی زیادی در مراکز مختلف علمی و پژوهشی این شهر تولید می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-06 16:36

افزودن دیدگاه جدید