کد مطلب: 

178798
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

دغدغه امروز ما افزایش سهم تولید ناخالص داخلی از بخش IT است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در زنجیره اقتصاد کشور سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش یافته که در تدوین این برنامه باید به گونه ای عمل کنیم که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی GDP به هشت درصد برسد.
دغدغه امروز ما افزایش سهم تولید ناخالص داخلی از بخش IT است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس نصرالله جهانگرد در جلسه کمیته تخصصی خدمات زیر بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ششم توسعه، تدوین این برنامه را در بخش ICT نیازمند بهره گیری از تجارب بین المللی و همراهی نخبگان این عرصه دانست و گفت: نیازمند جلب آرای نخبگان برای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش ICT هستیم.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات با توجه به حضورش در سه کارگروه تدوین برنامه ششم توسعه، تکلیف سنگینی را برعهده دارد و باید در تصمیم گیریها با بهره گیری از تحلیل های کارشناسانه مناسب ترین تصمیم ها را اتخاذ کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در زنجیره اقتصاد کشور سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش یافته که در تدوین این برنامه باید به گونه ای عمل کنیم که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی GDP به هشت درصد برسد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در این راستا می توانیم انتظار داشته باشیم که در حوزه CT به رشد 5 درصدی برسیم اما دغدغه امروز ما افزایش سهم تولید ناخالص داخلی از بخش IT است.

جهانگرد افزود: توجه به بازار تولید محتوا، کمک به رونق بیشتر صنعت نرم افزار و سخت افزار راهکارهایی برای افزایش این سهم محسوب می شود.

وی در ادامه مشخص شدن پلت فرم سرمایه گذاری در توسعه دولت الکترونیکی را در تدوین برنامه ششم امری لازم دانست و گفت: از تمام دستگاهها و سازمان های مختلف دعوت خواهیم کرد که در جلسات کمیته های تخصصی برنامه ششم توسعه حضور یافته تا چشم انداز روشنی در استقرار دولت الکترونیکی داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-20 18:21

افزودن دیدگاه جدید