کد مطلب: 

172260
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد:

پبشنهاد همکاری کره جنوبی به ایران برای توسعه‌ی نسل چهارم تلفن همراه

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) با تاکید بر استفاده از توان علمی و تحقیقاتی موجود در دنیا از دریافت مشاوره از پژوهشگران کره جنوبی در راستای ورود نسل چهارم تلفن همراه به کشور خبر داد.
پبشنهاد همکاری کره جنوبی به ایران برای توسعه‌ی نسل چهارم تلفن همراه

به گزارش سیتنا، دکتر یونگ، مشاور ارشد ITU، رئیس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات کشور کره جنوبی و وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور به دعوت پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT با دکتر محمد خوانساری دیدار کرد.

وی در دیدار با رییس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر توانمندی ها و ساختار مناسب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، اظهار داشت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران می تواند از تجارب کشور کره جنوبی برای مشاوره و همکاری زمینه های مختلف پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی بهره ببرد.

وی پیشنهادی مبنی بر همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند همچون مرز فناوری، تخصیص فرکانس، نسل های آتی و نسل چهارم تلفن همراه ارائه کرد.

وی گفت: نهادهای تحقیقاتی در کشور کره جنوبی در ابتدای امر با حمایت دولت ایجاد شدند اما پس از مدتی توسعه یافته و در سالهای اخیر به صورت خصوصی اداره می شوند.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کره جنوبی طی سالهای اخیر اهمیت قابل توجه ای پیدا کرده اند  و امروز به شرکت‌های بزرگ و سودده  تبدیل شده اند.

یونگ با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزهICT  گفت:  بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه به صورت مستقل نسبت به راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه اقدام کرده اند.

دکتر خوانساری نیز  در ادامه این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاریهای بین المللی در زمینه فناوری های نوین در دنیا گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش دارد به عنوان بازوی علمی تحقیقاتی وزارت ارتباطات با توسعه همکاری با پژوهشگران  پیش از ورود فناوری های نوین به کشور در زمینه مسایل مربوط به آن تحقیق و بررسی کند.

وی افزود: در این راستا از مشاوره کشورهای توسعه یافته در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره خواهیم برد.

خوانساری در پایان خاطر نشان کرد: ایران و کره جنوبی می توانند با توجه به حسن روابط و همچنین پیشرفت دو کشور در زمینه ICT همکاری های خود را گسترش دهند.

لازم به ذکر است پس از این دیدار دکتر یونگ در سالن آموزش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر شد و ضمن سخنرانی برای اعضای هیات علمی، مدیران پژوهشی و  پژوهشگران این پژوهشگاه به پرسش های آنان در خصوص نسل های جدید مخابراتی و نسل چهارم تلفن همراه و  LTE پاسخ داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-12 17:11

افزودن دیدگاه جدید